گزارش العالم از خدمات پزشکی به آوارگان سودانی در مراکز پذیرش پناهندگان+ویدئو

پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 23:09

همچنان عزیمت آوارگان سودانی از خارطوم به سوی ایالت البحر الاحمر واقع در شرق سودان ادامه دارد؛ اهالی خارطوم همزمان با تداوم جنگ گرفتار قتل و ارعاب و شرایط دشوار معیشتی هستند.

العالم ـ آفریقا

خبرنگار العالم در سودان گزارش داد که 20 مرکز پذیرش پناهندگان به آوارگان در ایالت البحر الاحمر خدمات درمانی و کمک های فوری به آوارگان ارائه می دهند.

یاسمین یک کودک سودانی در یکی از مراکز پذیرش پناهندگان، تصویری از منزلشان در جنوب خارطوم در ذهن کوچکش دارد؛ خانه ای که بر اثر شلیک چند خمپاره منهدم شد و این علاوه بر دشواری های سفر از خارطوم به سمت بندر پورتسودان است و خاطرات تلخ دیگری از این قبیل.

زینب آدم مسئول بخش مشاوره روانشناسی در مراکز پذیرش پناهندگان به خبرنگار العالم گفت: علاوه بر فراهم کردن مسکن و مواد غذایی برای آوارگان، ما با همکاری سازمان بین المللی مهاجرت، به کسانی که از لحاظ روحی از جنگ در خارطوم آسیب پذیرفتند، مشاوره روانشناسی ارائه می دهیم.

یکی از مراکز پذیرش پناهندگان که بیش از 300 خانواده را پناه داده است، خدمات پزشکی و مشاوره روانشناسی به کودکان ارائه می دهد.

این مرکز با حمایت سازمان یونیسف و هلال احمر سودان وعده های غذایی به آوارگان ارائه می دهد و این علاوه بر یک مرکز درمانی تخصصی است که به کودکان آواره خدمات درمانی ارائه می دهد.

با افزایش تعداد آوارگان سودانی، بر تعداد مراکز پذیرش پناهندگان در ایالت البحر الاحمر افزوده می شود و البته حجم کمکها نسبت به بحران و فاجعه ای که در سودان پیش آمده است، بسیار کمتر است.

پربیننده ترین خبرها