یورش اشغالگران صهیونیست به منزل خانواده شهید فلسطینی در رام الله

یورش اشغالگران صهیونیست به منزل خانواده شهید فلسطینی در رام الله
جمعه 16 تير 1402 - 10:56

نیروهای اشغالگر صهیونیست شب گذشته به منزل «احمد یاسین غیظان» قهرمان عملیات کدومیم در روستای قبیا در غرب رام الله در کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

العالم - فلسطین

به گزارش منابع محلی ، گروهی از نظامیان صهیونیست به روستای قبیا در غرب رام الله یورش بردند و ضمن یورش به منزل پدر شهید «احمد یاسین غیظان» و از اهالی خانه ، بازجویی کرده و به بازرسی منزل پرداختند.

نیروهای اشغالگر عصر دیروز، همچنین سناری هلال غیظان (25 ساله)، خواهر شهید احمد یاسین را پس از یورش به خانه اش بازداشت کردند.

این در حالی است که پیش از این شیخ هلال غیظان، پدر شهید و محمد برادر بزرگترش را بازداشت کرده بودند و محمد چند ساعت پس از بازجویی توسط سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر آزاد شد.

خضره غیظان مادر این شهید فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر بعدازظهر با یورش به منزل این خانواده ،خساراتی به آنجا وارد کردند و پیش از بازداشت دخترش سناری مادر دو فرزند (3 و 4 ساله) دارای مدرک لیسانس روانشناسی که به محض اطلاع از خبر شهادت برادرش توسط رژیم اشغالگر، از خانه همسرش به آنجا امده بود، بازداشت و از اعضای خانواده بازجویی کردند..

گفتنی است نیروهای اشغالگر در درگیری‌های رخ داده گلوله‌های فلزی واقعی و روکش لاستیکی شلیک کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گفت: نیروهای این جمعیت در جریان یورش نیروهای اشغالگر به روستا ، دو زخمی بر اثر اصابت گلوله به دست و پا را پذیرش کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین خودروی کریم خمایسه خبرنگار را ​​هدف گلوله قرار دادند که شیشه عقب خودرو شکست.

گفتنی است غیظان پس از تیراندازی در حوالی شهرک کدومیم که منجر به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن یکی از نیروهای امنیتی این شهرک شد، به شهادت رسید.

حملات شهرک نشینان

همچنین شب گذشته شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر به شهروندان منطقه روستای عین البیضا در شمال دره اردن حمله کردند.

برخی منابع محلی گزارش دادند ده ها شهرک نشین، درست قبل از نیمه شب، در میان حضور و حفاظت سربازان اشغالگر در منطقه به محل اتصال روستا یورش بردند.

این منابع افزودند شهرک نشینان با حمله به ساکنان منطقه، به سمت خودروهای عبوری سنگ پرتاب کردند، در حالی که سربازان اشغالگر به سوی شهروندان بمب گازی شلیک کردند که منجر به حالت خفگی در آنان شد.

در همین راستا، شهرک نشینان صهیونیست دیشب به خودروهای شهروندان عبوری از دشت رامین در شرق طولکرم حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

منابع محلی اعلام کردند: جمعی از شهرک نشینان با تجمع در اراضی دشت رامین، به سمت خودروهای شهروندان سنگ پرتاب کردند که بر اثر آن تعدادی از آن ها آسیب دیدند.

شهرک نشینان همچنین پس از تجمع خودروها از طریق ایست بازرسی نظامی شوفه در جنوب شرقی طولکرم مانع حرکت خودروها شدند.

شامگاه پنجشنبه، شهروندان تلاش شهرک نشینان برای هجوم به شهر دیر استیا در غرب سلفیت را ناکام گذاشتند.

منابع محلی اعلام کردند: ده ها شهرک نشین تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در ورودی غربی شهرک تجمع کرده و سعی کردند به خانه های شهروندانی که با آنها مقابله می کردند حمله کنند.

شهرک نشینان همچنین در ورودی روستای حارس در غرب سلفیت به خودروهای شهروندان حمله کرده و ورودی روستا را بستند و با گلوله به سوی شهروندان شلیک کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها