همبستگی الجزایر با فلسطین و شکست خفت بار صهیونیست ها

همبستگی الجزایر با فلسطین و شکست خفت بار صهیونیست ها
جمعه 16 تير 1402 - 17:08

خبر: پس از حمله چند روز اخیر رژیم صهیونیستی به جنین، عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، قصد دارد کمک مالی به ارزش 30 میلیون دلار برای بازسازی اردوگاه جنین، تخصیص دهد. 

تحلیل:

جنین از هیچ هزینه ای فرو گذار نکرده است. این شهر با اهدای 12 شهید و ده ها مجروح در نهایت رژیم صهیونیستی را وادار کرد با خفت عقب نشینی کند.

رژیم اشغالگر این بار هیچ ذکری از میزان خسارت های خود نبرده است؛ اما همانها در جنگ 2002 ، 13 نظامی خود را از دست دادند که 4 نفر از آنها فقط در یک روز در یک کمین به هلاکت رسیدند.

وقتی که رزمندگان فلسطینی نصب کمین را از سر گرفتند، اشغالگران فرار را بر قرار ترجیح دادند.

جنین از هیچ فداکاری دریغ نکرد و این بار الجزایر به عنوان یکی از یاران همیشگی مسأله فلسطین، مثل همیشه پرچم همبستگی با جنین را برافراشت.

این کشور به فلسطین اطلاع داد که کمک مالی به ارزش 30 میلیون دلار را برای بازسازی جنین پس از حمله رژیم اشغالگر به این شهر و اردوگاه آن تخصیص می دهد.

مهاجمان صهیونیست با تمام قوا به اردوگاه جنین حمله کردند اما پس از 2 روز متوجه شدند که این منطقه قوی تر از آن است که فکر می کردند، و روز سوم مهاجمان متوجه شدند که جنین قدرتی فراتر از انتظارشان را دارد و از آنجا بود که تلفات و خسارات دشمن رو به فزونی نهاد.

نیروهای صهیونیست سعی کردند جنین را محاصره و صدایش را خاموش کنند؛ اما این خودشان بودند که شکست و ناامیدی برای دومین بار دامن شان را فراگرفت، چرا که دیدند جنین مدارس، خانه ها، مساجد و تمام خرابه های باقی مانده از حمله دشمن را بازسازی می کند؛ اقدام الجزایر تاکیدی بر این سخن است که ظالم و سلطه گر هیچ گاه برنده میدان نمی شود؛ فلسطینیان به ویژه اهالی اردوگاه جنین، نسل اندر نسل جایگاه ویژه ای در دل مردم الجزایر دارد که دشمن صهیونیستی از آن غافل مانده است.

رژیم صهیونیستی اکنون توانایی‌های جنین را می ‌داند و دریافته که جنین تنها نیست، بلکه حامیانی مانند مردم الجزایر دارد که عاشقش هستند و یاری اش می کنند لذا دشمن نمی تواند عزم مردم فلسطین را در هم بشکند چرا که وحدت میادین در این سرزمین در برابر رژیم اسرائیلی محقق شده است.

جنین شکست نخورد بلکه به جای آن، این دشمن صهیونیستی بود که با شکست مواجه شد و دو بار در این منطقه گزیده شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها