هشدار خواهر رهبر کره شمالی به نیروی هوایی آمریکا

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به نیروی هوایی آمریکا
سه شنبه 20 تير 1402 - 02:44

خواهر رهبر کره شمالی به ارتش آمریکا هشدار داد که در صورت تداوم پروازهای غیرقانونی نزدیک این کشور، هواپیماهای آن با «پرواز بسیار بحرانی» روبرو خواهند شد.

العالم-آسیا

بعد از هشدار دولت پیونگ‌یانگ به آمریکا درباره ساقط کردن هواپیماهای جاسوسی این کشور، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز به نیروی هوایی واشنگتن هشدار داد.

«کیم یو جونگ» عضو کمیسیون امور داخلی و معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی کره شمالی بامداد سه‌شنبه هشدار داد که در صورت تداوم پروازهای غیرقانونی ارتش آمریکا نزدیک این کشور، هواپیماهای آن با «پرواز بسیار بحرانی» روبرو خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این هشدار که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی‌سی‌اِن‌اِی) منتشر شد، یک روز پس از بیانیه دیگر پیونگ‌یانگ درباره ورود یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کره شمالی است.

خواهر رهبر کره شمالی در این پیام گفت: «در صورت تهاجم غیرقانونی مکرر، نیروهای آمریکایی پرواز بسیار بحرانی را تجربه خواهند کرد».

روز دوشنبه پیونگ‌یانگ ضمن اشاره به نقض حریم هوایی این کشور توسط آمریکا با انجام پروازهای جاسوسی، هشدار داده بود علی‌رغم آنکه پیونگ‌یانگ خویشتن‌داری می‌کند اما چنین هواپیماهای آمریکا را در حریم هوایی خود ساقط خواهد کرد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، نیروهای ایالات متحده و کره جنوبی در سال جاری رزمایش‌های هوایی و دریایی انجام دادند که شامل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن‌های سنگین می‌شد.

در ماه گذشته نیز یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا برای اولین بار در شش سال اخیر در بندر «بوسان» پهلو گرفت تا به تنش‌ها با کره شمالی بیش از پیش دامن بزند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها