نافذ عزام در گفتگو با العالم: جنین به الگو مقاومت در کرانه باختری تبدیل شده است/ شکست اشغالگران در مقابل مقاومت حتمی است/ صهیونیست‌ها حتی از اردوگاه کوچک جنین هم نتوانستند پیروز خارج شوند/ مقاومت انتخاب راهبردی ماست

نافذ عزام در گفتگو با العالم: جنین به الگو مقاومت در کرانه باختری تبدیل شده است/ شکست اشغالگران در مقابل مقاومت حتمی است/ صهیونیست‌ها حتی از اردوگاه کوچک جنین هم نتوانستند پیروز خارج شوند/ مقاومت انتخاب راهبردی ماست
سه شنبه 20 تير 1402 - 20:12

«نافذ عزام» از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که تأثیر نبرد جنین در صحنه فلسطین و حتی در منطقه مشهود است.

العالم – فلسطین اشغالی

«نافذ عزام» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم گفت: همه به قدرت مقاومت پی برده‌اند و رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد، این رژیم کوشید وارد اردوگاه کوچکی شود که مساحت آن کمی بیشتر از نیم کیلومتر نیست اما با شکست مواجه شد.

جنگ با اشغالگران یک مبارزه طولانی و نامحدود است

عزام ادامه داد: درگیری با دشمن صهیونیستی یک مبارزه طولانی و نامحدود است، این رژیم نمی‌خواهد در هیچ کجای فلسطین، مقاومت وجود داشته باشد، به همین دلیل چند هفته پیش غزه را مورد هدف قرار داد؛ در نبرد «انتقام آزادگان» نیز مردم ما تمام محاسبات دشمن صهیونیستی را به هم ریختند.

1

جنین الگو مقاومت در کرانه باختری

وی خاطر نشان کرد: در کرانه باختری شرایط بسیار خوب است و جنین به الگو تبدیل شده است، به همین دلیل ارتش صهیونیستی با حمله به جنین و اردوگاه آن کوشید بیشترین تعداد از رزمندگان مقاومت را در آنجا به شهادت برساند، اما توطئه‌اش در مقابل رشادت‌های مردم فلسطین به عنوان حامی سرسخت مقاومت و دلاورمردی رزمندگان آن با شکست مواجه شد.

حمله اشغالگران به جنین لطمه ای به روحیه مردم مقاوم فلسطین وارد نکرد

عزام خاطرنشان کرد که دشمن مشابه حمله به جنین را در مناطق دیگر تکرار کرد اما تا زمانی که مردم ما در مقابل تجاوزگری و اشغالگری صهیونیستی بایستند و از خود و مقدساتشان دفاع کنند، دشمن با شکست مواجه می شود، البته دشمن صهیونیستی 12 فلسطینی از جمله کودکان را به شهادت رساند و خانه‌ها و خیابان‌ها را ویران کرد، اما نتوانست روحیه مقاومت را در جنین یا در شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی از بین ببرد.

جهاد اسلامی همواره شعله مقاومت را روشن نگه داشته است

عزام پروژه جهاد اسلامی را شعله ور نگه داشتن آتش مقاومت دانست و تصریح کرد: حتی در مواقعی که همه دنیا فکر می‌کردند کار فلسطین تمام شده است و مردم فلسطین باید خواسته‌های رژیم صهیونیستی را به عنوان یک واقعیت بپذیرند، جهاد شعله مقاومت را روشن نگه داشت، وقتی همه تصور می کردند فلسطین به پایان راه رسیده است، جنبش جهاد اسلامی ثابت کرد که مقاومت انتخاب راهبردی ماست و آرمان فلسطین فناناپذیر است، جنبش بر همین اساس بر این اصل تاکید کرد و این شعار همیشگی اش در تمام مراحل است. ما فقط از حق خود دفاع می‌کنیم و به کسی تعدی نمی‌کنیم بلکه این دیگران هستند که به ما تعدی می ‌کنند، به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های ما حمله می کنند و پدربزرگ‌ها و پدران ما را چند دهه پیش آواره کردند.

وی افزود: ما به دنبال کسب غنیمت نیستیم بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد مصلحت ملت فلسطین و دفاع از آن است تا یک ملت واحد در برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی باشد.

وحدت مقاومت در غزه و کرانه‌باختری

عزام با اشاره به وحدت میان گروه‌های مقاومت خاطرنشان کرد: مقاومت، واحد است، ما از وحدت گروه های مقاومت صحبت می کنیم و هدف ما همکاری، هماهنگی و تفاهم میان اقشار مردم است، کرانه باختری در سال‌های گذشته تحت محاصره، فشار و ظلم بود اما اکنون در حال احیای روحیه و موقعیت خود است، کرانه باختری به رغم فشار، محاصره و ظلم اسرائیلی در قلب نبرد باقی ماند و در تمام مدت به وظیفه خود عمل کرد و اکنون نیز برای احیای احیای دوباره این نقش می کوشد.

به گفته عزام، نباید از قهرمانی جنین، گردان جنین و رزمندگان مقاومت در نابلس و عرین الاسود، قدس یا مناطق مختلف فلسطین شگفت زده شد بلکه این طبیعی است به این دلیل که روحیه مقاومت در کرانه باختری نمرده است و بحمدالله موجود است.

جهاد اسلامی همواره در حال احیای خود است

این رهبر جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه این جنبش مدام در حال احیای خود است، گفت: 10 یا 11 ماه قبل، تعدادی از فرماندهان ارشد مقاومت نه در گروهان‌های قدس بلکه در سطح مردم فلسطین از دست دادیم، مانند خالد منصور، تیسیر الجعبری و بهاء ابو العطا اما به رغم آن جهاد اسلامی به مسیر خود ادامه داد، جنبش هرگز از مواضعش عدول نکرد و شکست نخورد، قبل از نبرد انتقام آزادگان سه فرمانده ارشد گروهانهای قدس شهید شدند و در جریان نبرد نیز سه فرمانده دیگر به شهادت رسیدند اما جنبش به مواضع سیاسی و عملکرد خود پایبند ماند.

وی افزود: گروهان‌های قدس، علی‌رغم از دست دادن شش نفر از بزرگ‌ترین فرماندهانش، منسجم باقی ماند و دنیا از عملکردش شگسفت زده شد، و توانست رژیم صهیونیستی را در مدت 5 روز به لرزه درآورد؛ بله، ما رهبران بزرگی را از دست می دهیم، بدون شک کسانی که به شهادت می رسند، پشتوانه مقاومت، ستون گروهانهای قدس و جهاد اسلامی هستند، اما این مسیر به یاری خداوند متعال ادامه خواهد یافت.

نافذ عزام در پایان تصریح کرد: روزی موسس و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دکتر فتحی شقاقی را از دست دادیم اما جنبش به راه خود ادامه داد و حتی حضورش به یاری خداوند تقویت شد، ما همواره معتقدیم که خداوند حامی این پروژه مبارک در فلسطین است و اراده خداوند قوی تر از هر مانع یا چالش است.

پربیننده ترین خبرها