در حضور روسای جمهور دو کشور صورت‌گرفت؛

امضای ۱۲ اسناد همکاری میان تهران و هراره+ویدیو

امضای ۱۲ اسناد همکاری میان تهران و هراره+ویدیو
پنج‌شنبه 22 تير 1402 - 16:36

 اسناد همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و زیمبابوه در حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و امرسون منانگوگا روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

العالم ـ آفریقا

در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به زیمبابوه ۱۲ سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه دو کشور در حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و امرسون منانگوگا روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

امضای همکاری با زیمبابوه

همکاری در زمینه‌های نفت و انرژی، مخابرات و فناوری اطلاعات، تامین اجتماعی و بیمه، کار و اشتغال، آموزش عالی و علوم و تحقیقات و فناوری، کشاورزی و شیلات، غذایی و دارویی، تامین، توزیع و تولید تجهیزات پزشکی، ایمنی حرفه‌ای و کاهش آسیب‌های مربوط به کار، حمایت‌های اجتماعی و حمایت از کودکان، توانمندسازی افراد معلول و تفاهمنامه همکاری میان شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت ماگای زیمباوه محور اسناد همکاری امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و زیمباوه بود.

این اسناد همکاری میان وزرای امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر کار و معاون بین‌الملل شرکت تراکتورسازی ایران و از سوی زیمباوه نیز توسط سرپرست وزارت خارجه، وزیر اراضی و کشاورزی، رئیس سازمان غذا و داروی زیمبابوه و نماینده شرکت ماگا به امضا رسید.

در پایان مراسم امضای اسناد آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنانی با بیان اینکه شاید رابطه دوستی ما به آفریقا و زیمباوه مورد پسند برخی‌ها نباشد، گفت: برای ما مهم نیست که کسی این روابط را بپسندند یا نه، بلکه مهم این است که محور این روابط تلاش برای تامین منافع دو ملت و کشور ایران و زیمباوه است.

رئیس جمهور اظهار داشت: تاکید ما بر تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌ها و اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور است تا نتایج آنها در عمل به تامین منافع دو ملت بیانجامد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ظهر امروز - پنجشنبه ۲۲ تیرماه - در سومین مقصد از سفر خود به قاره آفریقا وارد هراره پایتخت زیمبابوه شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال امرسون منانگواگا رییس جمهور زیمبابوه قرار گرفت.

زیمبابوه آخرین مقصد نخستین سفر رییس جمهور به قاره آفریقا بود؛ هیات همراه رییس جمهور در این سفر پنج سند همکاری با کنیا و چهار سند با اوگاندا امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها