بارش های سیل آسا در کره جنوبی 21 کشته برجای گذاشت

بارش های سیل آسا در کره جنوبی 21 کشته برجای گذاشت
شنبه 24 تير 1402 - 15:52

مقام‌های کره جنوبی روز شنبه (امروز) اعلام کردند که در نتیجه بارش‌های شدید باران، حداقل ۲۱ نفر در این کشور کشته و هزاران کُره‌ای از مناطق آسیب‌دیده تخلیه شدند.

العالم - آسیا

بارش شدید باران در کره جنوبی ضمن بر جای گذاشتن تلفات و خسارات زیاد در این کشور، حداقل ۱۰ نفر مفقود شدند.

رسانه دولتی کره جنوبی به نقل از مقام‌های این کشور خبر داد، بارش سیل آسای باران تا ساعت ۱۶ عصر روز شنبه (امروز به وقت محلی)، حداقل ۲۱ کشته و ۱۰ مفقودی بر جای گذاشت و هزاران نفر را مجبور به ترک منازلشان کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، بیشترین تلفات بارش شدید در کره جنوبی در استان «گیئونگسانگ» واقع در جنوب شرقی این کشور بوده که تاکنون ۱۶ نفر قربانی شدند که دلیل آن رانش زمین و تخریب منازل مسکونی در این منطقه بوده است.

از شهرستان «گوئسان» در مرکز کره جنوبی خبر رسیده که حدود ۶۴۰۰ نفر از ساکنان مجبور به ترک منازل خودشان شدند چرا که بارش شدید باران سبب افزایش شدید آب در سد «گوئسان» شده بود.

گفته می‌شود که روستاهای نزدیک به سد گوئسان زیر آب رفته، جاده‌های مواصلاتی و پل‌های ارتباطی روستاها قطع شده و تعدادی از ساکنان گیر افتاده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، در مجموع ۱۵۶۷ نفر از ۱۰۰۲ خانوار در ۱۳ شهر و شهرستان با ادامه بارش شدید باران در سراسر کشور به دنبال سرپناه موقت بودند که ۱۱۱۴ نفر از آنها به دلیل مسائل ایمنی نتوانستند به خانه بازگردند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی که به اوکراین رفته است، روز شنبه (امروز) در واکنش به بارش مرگبار باران در کشورش به دولت دستور داد که «با استفاده از تمام منابع موجود به این فاجعه به طور کامل پاسخ دهد».

رئیس‌جمهور کره جنوبی برای شرکت در نشست سران ناتو به لیتوانی رفته بود و بعد از این اجلاس، به لهستان سفر رسمی کرد و امروز در سفری از پیش اعلام نشده، به کی‌یف پایتخت اوکراین رفت.

به گزارش فارس، «هان دوک-سو» نخست‌وزیر کره جنوبی به مقامات دستور داد که به منظور کاستن از تلفات، سریعا مردم مناطق مستعد رانش زمین را تخلیه کنند و تمام تلاش خود را برای نجات مردم در مناطق آسیب دیده انجام دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها