۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های کانادا در آتش سوخت

۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های کانادا در آتش سوخت
شنبه 24 تير 1402 - 23:25

آمار دولتی کانادا نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های سال جاری این کشور تاکنون بیش از ۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های کانادا را نابود کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمار رسمی مرکز آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا نشان می‌دهد که آخرین رکوردی که در این باره ثبت شده به سال ۱۹۸۹ باز می‌گردد که در آن هنگام ۷.۳ میلیون هکتار جنگل در آتش سوخت.

این گزارش حاکی است که آمار سال جاری یک رقم بی‌سابقه و یک رکورد است که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده نیز افزایش پیدا کند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مجموع چهار هزار و ۸۸ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها در کانادا ثبت شده که برخی از آنها صدها هزار هکتار را نابود کرده است.

این آتش‌سوزی‌ها همچنین بیش از ۱۵۰ هزار نفر را از خانه‌هایشان رانده است.

گستردگی و شدت بسیاری از آتش‌سوزی ها به قدری زیادی بوده است که مقام‌های کانادا آنها را به حال خود رها کرده‌اند تا ادامه پیدا کند.

شمار زیادی از این آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌هایی رخ داد که خالی از سکنه هستند اما این وضعیت همچنان تبعات جدی برای محیط زیست دارد.

یان بولانگر کارشناس وزارت منابع طبیعی کانادا گفت: امسال با آماری مواجهیم که حتی از بدبینانه‌ترین سناریوها هم وخیم‌تر است.

آخرین آمار حاکی است که تا روز شنبه ۹۰۶ آتش‌سوزی فعال در سراسر کانادا وجود داشته که ۵۷۰ مورد آنها از کنترل خارج شده است.

بسیاری از بخش‌های کانادا با خشکسالی، کاهش باران و افزایش دما مواجه است.

به گزارش ایرنا، دانشمندان می‌گویند که این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی بیشتر از سایر نقاط دنیا تحت تاثیر تغییرات جوی و حوادث طبیعی قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها