نقض حریم هوایی سوریه از سوی جنگنده‌های اف-16 آمریکا

نقض حریم هوایی سوریه از سوی جنگنده‌های اف-16 آمریکا
دوشنبه 26 تير 1402 - 01:05

یک مقام روسیه در سوریه از نقض حریم هوایی دمشق توسط جنگنده‌ها، پهپادها و هواپیماهای جاسوسی ائتلاف آمریکا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

العالم-سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه روز یک شنبه اعلام کرد که جت‌های جنگنده ائتلاف آمریکا سه بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف طی 24 ساعت گذشته نقض کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «اولگ گورینوف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه گفته؛ دو جنگنده اف-16 و یک هواپیمای جاسوسی MC-12W ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا 5 بار در طول یک روز حریم هوایی سوریه در التنف که در مسیر حریم هوایی بین‌المللی قرار دارد را نقض کردند.

به گفته گورینوف، همچنین 12 مورد نقض پروتکلهای کاهش منازعه توسط پهپادهای ائتلاف در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی تاکید کرد که چنین اقدامات خطرناکی ریسک تصادف هواپیماهای نظامی با هواپیماهای مسافربری را افزایش خواهد داد.

این مقام روسی در ادامه تاکید کرد، فارغ از این، یک سرباز ارتش سوریه در گلوله پراکنیهای گروههای مخالف حکومت سوریه در استان ادلب به شدت مجروح شده است.

شبکه «المیادین»، روز شنبه، خبر داد آمریکا نیرو و تجهیزات به مناطق تحت اشغال خود در شرق و شمال سوریه تجهیزات ارسال کرده است.

المیادین به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد که آمریکا عناصر موسوم به «الصنادید» و «جیش الثوار» و همچنین تجهیزات نظامی-دفاعی جدید به پایگاه‌های خود در میدان‌های گازی و نفتی «کونیکو» و «العمر» در استان دیرالزور ارسال کرده است.

به گفته این منابع، واشنگتن به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و گروه‌های وابسته آن‌ها ابلاغ کرده است که برای هر گونه حمله احتمالی به منطقه از کرانه غربی تا رود فرات آماده باشد.

منابع محلی همچنین به المیادین خبر داده بودند که نیروهای آمریکا یک بالن تجسسی جدید در میدان گازی کونیکو در شمال دیرالزور به پرواز درآوردند.

پربیننده ترین خبرها