گزارش العالم؛

ارسال تجهیزات نظامی به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در سوریه/ واشنگتن به دنبال چیست؟

دوشنبه 26 تير 1402 - 22:30

مخالفت با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه که یکی از مهمترین نقاط توافق در "روند آستانه" به شمار می آید، امروز به بزرگترین دغدغه واشنگتن بدل شده است. واشنگتن به منظور کاهش فشارها علیه حضور غیرقانونی نیروهای خود در سوریه، اقدام به ایجاد فتنه طائفی در این کشور می کند و این علاوه بر اقدامات تحریک آمیزش در حریم هوایی سوریه است.

العالمسوریه

نیروهای اشغالگر آمریکایی که دست به چندین رزمایش نظامی در حومه حسکه و التنف زده اند؛ اینک می کوشند که نیروهای عشایر عرب را جذب کنند و همچنان به ارسال تجهیزات نظامی به پایگاه های العمر و کوکینو در حومه دیرالزور اقدام می کنند. تقویت پایگاه های آمریکایی در واقع برای ممانعت از هرگونه حمله ای که ممکن است خسارت های گسترده ای در صفوف نیروهای اشغالگر آمریکایی ایجاد کند.

آنچه این روزها واشنگتن را نگران کرده است، مخالفت های گسترده با حضور نیروهایش در سوریه است که یکی از مهم ترین نقاط توافق در "روند آستانه" محسوب می شود. افزایش پروازهای آمریکایی در غرب سوریه و تقویت پایگاه های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه در واقع بیانگر شدت این نگرانی هاست.

خالد العیسی تحلیلگر سیاسی به خبرنگار العالم گفت: برای مردم سوریه و جهان مشخص شده که هر منطقه ای در سوریه که به طرف ثبات حرکت کند، آمریکا می کوشد آن را بی ثبات کند، از طریق انتقال افراد مسلح از تنف به حسکه یا بالعکس که هدف از آن ایجاد فتنه طایفه ای است و در این مسیر از نیاز مالی برخی افراد ضعیف النفس سوء استفاده کرده و آنان را به مزدور خود تبدیل می کند.

دکتر احمد الدریس تحلیلگر سیاسی نیز به العالم گفت: امروز آمریکا می کوشد امنیت مرز سوریه و ترکیه را به جای قسد به قبایل عرب بسپارد تا به ترکیه اطمینان دهد هیچ خطری امنیت آنکارا را تهدید نمی کند و به طور غیرمستقیم قسد را از مرز دور کند و به قبایل عرب امتیاز داده و نظر آنها را جلب کند یعنی مشابه همان کاری که در عراق از طریق صحوات انجام داده بود.

پربیننده ترین خبرها