در جریان سفر اردوغان به عربستان

امضای توافق هایی بین ریاض و آنکارا در زمینه انرژی و دفاع

امضای توافق هایی بین ریاض و آنکارا در زمینه انرژی و دفاع
سه شنبه 27 تير 1402 - 07:56

رجب طیب اردوغان رپیس جمهوری ترکیه که به عربستان سفر کرده است، با طرف سعودی یادداشت‌های تفاهمی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی، سرمایه‌گذاری مستقیم و دفاع امضا کرده‌ است.

العالم - عربستان سعودی

به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (SPA) اوایل روز سه‌شنبه گزارش داد که ریاض و آنکارا یادداشت‌های تفاهمی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی، سرمایه‌گذاری مستقیم و دفاع امضا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، شاهد مراسم امضای توافقنامه‌های دوجانبه بودند.

شاهزاده خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: عربستان سعودی دو قرارداد با شرکت دفاعی ترکیه، بایکار، برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین «با هدف افزایش آمادگی نیروهای مسلح پادشاهی و تقویت توان دفاعی و تولیدی آن» امضا کرد.
وی افزود: دو کشور همچنین طرح همکاری دفاعی را امضا کردند.
خبرگزاری دولتی عربستان افزود : اردوغان اواخر دوشنبه شب با ولیعهد (سعودی) دیدار کرد.
اردوغان اوایل روز دوشنبه برای نخستین توقف در سفر خود به خلیج فارس با «امیدهای زیادی» برای دریافت سرمایه‌گذاری و تامین مالی وارد عربستان شد زیرا ترکیه به دنبال کاهش فشارهای مرتبط با بودجه، تورم مزمن و کاهش ارزش ارز خود است.

سفر اردوغان به چند کشور حوزه خلیج فارس که قطر و امارات متحده عربی را نیز شامل می‌شود، قرار است 19 جولای (28 تیر) به پایان برسد.

پربیننده ترین خبرها