رئیس مجلس سوریه:ایران وسوریه شهدای زیادی برای مبارزه با تروریسم تقدیم کردند

چهارشنبه 28 تير 1402 - 22:00

رئیس مجلس سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در راه مبارزه با تروریسم شهدای زیادی را تقدیم کردند.

العالم - سوریه

حموده صباغ روز چهارشنبه در دیدار با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان و حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، ضمن استقبال از سفر هیات قضایی ایران به سوریه افزود: شما مهمان ما نیستید بلکه شما از دوستان نزدیک کشور ما بوده و در خانه خودتان هستید .

رئیس مجلس سوریه تصریح کرد : روابط میان ایران و سوریه بسیار بزرگ است و در این جلسه نمی توانیم درباره وسعت آن صحبت کنیم .

صباغ

صباغ در ادامه با بیان اینکه ارتباط میان دو کشور تاریخی و سابقه دار است و ما دو کشور دوست فقط نیستیم ما برادر هستیم گفت : مرحوم حافظ اسد و آیت الله خمینی این ارتباط را آغاز کردند و امروز هم میان رهبر جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه این ارتباط مستحکم تر شده و تداوم دارد.

رئیس مجلس سوریه تاکید کرد : در راه مبارزه با تروریسم دو کشور شهدای زیادی در راه خدا دادند که شخصیت های بزرگی بودند و با فدا کردن جان خود بسیار کار بزرگی برای این کشور مسلمان کردند.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم به دعوت «احمد عوض السید» همتای سوری خود در راستای تحکیم و توسعه مناسبات دو کشور به خصوص در حوزه حقوقی و قضایی به این کشور سفر کرد.

دیدار با رئیس مجلس سوریه، وزرای دادگستری و امور خارجه سوریه، امضای تفاهم‌نامه حقوقی و قضایی و ملاقات با ایرانیان مقیم سوریه از جمله برنامه‌های وزیر دادگستری ایران در سفر به سوریه است.

در این سفر جلالیان معاون امور بین الملل وزیر، مهران مهدی پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی و کلانتری، نماینده وزارت امور خارجه وزیر دادگستری را همراهی می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها