امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزرای دفاع ایران و بولیوی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزرای دفاع ایران و بولیوی
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 12:46

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع ایران و بولیوی امضا شد و وزیر دفاع بولیوی گفت: بازدید ما از دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی ایران موجب شگفت زدگی ما از پیشرفتهای ایران شد.

العالم - ایران

صبح امروز (پنجشنبه) تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع ایران و بولیوی امضا شد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع کشورمان در مراسم امضا این تفاهمنامه گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند و سفر مقامات عالیرتبه کشورمان و سفر اخیر رییس جمهور به این منطقه نشان دهنده این اهمیت است.

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی از دستاوردها و ظرفیتهای وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شوند. کشور بولیوی نیازمندی‌هایی که در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد که سعی شد در مباحث تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکای جنوبی باشد.

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران گفت: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یکسری موضوعات مشخصی برنامه ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل مرزها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز با دانشگاه نظامی بولیوی همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع بولیوی ادامه داد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت زدگی ما از پیشرفتهای ایران شد تشکر می‌کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف باشد.

پربیننده ترین خبرها