توهین به ساحت قرآن کریم و موضع ضعیف کشورهای اسلامی

توهین به ساحت قرآن کریم و موضع ضعیف کشورهای اسلامی
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 18:06

اجازه سوئد به یک نادان برای هتک حرمت قرآن کریم، کتاب مقدس حدود دو میلیارد نفر در جهان، و در روز عید قربان یکی از مقدس ترین روزهای مسلمانان و همچنین تکرار این اقدام طی امروز (پنجشنبه)، به وضوح نادرست بودن ادعای احترام به عقاید را آشکار کرد که تمدن غرب همواره به آن می بالد. این گونه اقدامات جنون آمیز به هیچ وجه نمی تواند در زمره آزادی بیان ادعایی قرار گیرد، زیرا نفرت پراکنی آن در میان مردم تنها در خدمت اهداف صهیونیست ها است.

العالم - کشکول

اقدام نسنجیده سیلوان مومیکا تندرو عراقی الاصل که با توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در مسجد مرکزی استکهلم، موجی از خشم جهان اسلام و محکومیت جهانی این اقدام شنیع را برانگیخت، با چراغ سبز پلیس این کشور اروپایی و تحت لوای آزادی بیان بار دیگر طی امروز نیز صورت گرفت؛ از این رو دولت سوئد مسئولیت کامل این اقدام شرم آور را بر عهده دارد، اقدامی که دولت عراق را واداشت سفیر این کشور را اخراج و کاردار خود در استکهلم را نیز فرابخواند.

قابل ذکر است که این حوادث در سوئد، کشوری با بیش از 600 هزار مسلمان، اولین مورد از این نوع نیست. پیش از این، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک نیز در میان نیروی حفاظت پلیس، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. جالب تر این که هنگامی که عده ای از جوانان مسلمان برای تقبیح این عمل شنیع بیرون آمدند، دستگیر شدند و تظاهرات کنندگان بدون توجه به ادعاهای پوچ آزادی و دموکراسی، به 4 سال زندان محکوم شدند.

نکته قابل توجه این است که برخی از سیاستمداران سوئدی با سوزاندن قرآن مخالفند، اما در عین حال به شدت از آزادی بیان دفاع می کنند و حال این پرسش مطرح می شود که چرا به یک فیلسوف، مورخ یا متفکر اجازه نمی دهید بر اساس مطالعات علمی و پژوهشی، مبالغه صهیونیست ها در مورد تعداد قربانیان هولوکاست ادعایی را زیر سوال ببرد؟ پاسخ واضح است و نیاز به تفکر زیادی ندارد.

اینکه برخی از رژیم های غربی جرأت می کنند به مقدسات مسلمانان توهین کنند به این دلیل است که اطمینان دارند واکنش های رسمی (مستقل از مواضع مردمی) فراتر از صدور بیانیه های محکوم کننده نخواهد بود. اگر دولت سوئد مطمئن بود که با واکنش های جدی نظیر اقدامات اقتصادی مانند تحریم یا اقدامات سیاسی مانند فراخواندن سفیران یا قطع روابط دیپلماتیک از سوی مجموع کشورهای مسلمان روبرو خواهد شد، جرأت نمی کرد به این شیوه بی شرمانه عمل و به احساسات حدود دو میلیارد مسلمان توهین کند.

پربیننده ترین خبرها