کره شمالی، آمریکا را به واکنش هسته‌ای تهدید کرد

کره شمالی، آمریکا را به واکنش هسته‌ای تهدید کرد
جمعه 30 تير 1402 - 10:28

وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: ورود زیردریایی آمریکایی کلاس-اوهایو به بندر بوسان ممکن است شرایط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را فراهم کند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد عزیمت اخیر یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندری در کره جنوبی ممکن است شرایط حقوقی را مهیا کند که براساس آن، پیونگ یانگ می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.

روابط بین دو کره در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد به طوری که تلاش‌های دیپلماتیک متوقف و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ، افزایش استقرار تسلیحات از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را خواستار شده است.

واشنگتن و سئول در واکنش، به نمایش گذاشتن قدرت نظامی خود را افزایش داده اند و یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا این هفته برای نخستین بار از سال ۱۹۸۱ وارد بندری در کره جنوبی شد.

کانگ سون نام Kang Sun Nam وزیر دفاع پیونگ یانگ اعلام کرد ورود زیردریایی آمریکایی کلاس-اوهایو به بندر بوسان "ممکن است شرایط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را برآورده کند که در قانون کره شمالی درباره سیاست نیروی هسته‌ای تصریح شده است".

کره شمالی پارسال با تصویب یک قانون هسته‌ای جامع، مجموعه‌ای از سناریو‌ها را تشریح کرد که براساس آن‌ها می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند از جمله حملات هسته‌ای پیشگیرانه در صورتی که تهدید شود.

کانگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، اعلام کرد: "طرف نظامی آمریکا باید بداند که تجهیزات هسته ایش وارد آب‌های فوق العاده خطرناک شده است".

یون سوک یول Yoon Suk Yeol رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه از زیردریایی کلاس-اوهایو بازدید کرد و به کره شمالی هشدار داد درصورتی که از تسلیحات هسته‌ای علیه آن کشور استفاده کند، "این (اقدام) به نابودی رژیمش منجر خواهد شد".

صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها