امیرعبداللهیان: سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم و سفیر به استکهلم نمی‌فرستیم

امیرعبداللهیان: سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم و سفیر به استکهلم نمی‌فرستیم
جمعه 30 تير 1402 - 23:04

وزیر امور خارجه گفت: در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، به دستور رئیس جمهور، سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم و سفیر جدید ایران هم به استکهلم اعزام نمی‌شود.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (جمعه) ۳۰ تیر ماه اعلام کرد که در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، جمهوری اسلامی ایران سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت و گفت که سفیر ایران هم به استکهلم اعزام نخواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: بعدازظهر امروز جلسه فوق العاده شورای معاونان وزارت خارجه به منظور بررسی واکنش مناسب به این موضوع (هتک حرمت قرآن کریم) برگزار شد.

وی در توضیح بیشتر در این باره به خبر ساعت ۲۱ گفت: سفیر سوئد در تهران ماموریتش پایان یافته و به دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام موثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی و قرآن مجید صورت ندهد و برخورد جدی با فرد یا جریانی که چنین اهانتی را برای دومین بار در سوئد تکرار کرده، نداشته باشد، سفیر جدید سوئد را که قرار بود طی روزهای آینده وارد ایران شود را نخواهیم پذیرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد که تا زمانی اقدام موثر از سوی سوئد انجام نپذیرد، همچنان سفیر جدید ایران نیز به استکهلم اعزام نخواهد شد.

وی گفت که این تصمیم جمهوری اسلامی ایران به دولت سوئد هم اعلام شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها