جنبش فلسطینی: اردوغان کشتار فلسطینیان را با دعوت از نتانیاهو پاسخ داد

جنبش فلسطینی: اردوغان کشتار فلسطینیان را با دعوت از نتانیاهو پاسخ داد
شنبه 31 تير 1402 - 11:51

یک جنبش فلسطینی به دعوت "رجب طیب اردوغان" از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آنکارا واکنش نشان داد و تاکید کرد که اردوغان کشتار بیش از ۲۰۰ شهروند فلسطینی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون را با دعوت و میزبانی از نتانیاهو پاسخ داد.

العالم - ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری سما، جنبش تحریم و مقابله با عادی سازی با رژیم صهیونیستی در بیانیه ای هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم به ویژه دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آنکارا در ۲۸ جولای (ششم مرداد ماه) را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: از این دعوت بسیار شوکه شده ایم بویژه اینکه این امر درحالی اتفاق می افتد که دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان کشتارهای فجیعی علیه ملت فلسطین انجام می دهند و تنها از اوایل امسال ۲۰۰ فلسطینی شهید، ده ها خانه بمباران و صدها فلسطین آواره شدند.

این جنبش خاطرنشان کرده که این دعوت می تواند به رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی اش مشروعیت بخشد و فرصت ها برای ارتکاب جنایت های جدید علیه ملت فلسطین را تقویت کند.

در بخشی از این بیانیه تاکیده شده که از ریاست ترکیه می خواهیم که از این دعوت که درد و زخم های ملت فلسطین را نادیده گرفته، منصرف شود، زیرا این مساله وجود رژیم صهیونیستی در قدس و شهرهای کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی را مستحکم می کند.

جنبش المقاطعه همچنین تاکید کرد که ترکیه باید از موضع خود که خواستار پایان اشغالگری، بازگشت حقوق ملت فلسطین و تعین سرنوشت آن و بر پایی دولت به پایتختی قدس است، محافظت کند.

این جنبش خواستار محاصره رژیم صهیونیستی و منزوی کردن آن شد تا از این طریق ملت فلسطین آزادی و استقلال خود را محقق کند و امنیت و ثبات در منطقه نیز محقق شود.

به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اخیرا اعلام کرد که رجب طیب اردوغان در هفته آینده میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو رییس کابینه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به نقل از شبکه تلویزیونی تی. آر. تی خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه ۲۵ جولای ۲۰۲۳(سوم مردادماه ۱۴۰۲) میزبان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و روز جمعه ۲۸ جولای ۲۰۲۳(پنجم مردادماه ۱۴۰۲ نیز میزبان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آنکارا خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها