شرط وزارت خارجه سودان برای قبول آتش بس

شنبه 31 تير 1402 - 15:30

علی الصادق وزیر خارجه سودان پذیرفتن آتش بس جدید و صلح با نیروهای شبه نظامی واکنش سریع را مشروط کرد به این که طرف مقابل اقدام به تخلیه اماکن عمومی کند و دست از آنچه دزدی، غارت و راهزنی نامید بردارد.

العالم- آفریقا

دامنه درگیری های مسلحانه میان ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع در مناطق سه گانه خارطوم و دو ایالت شمال کردفان و جنوب دارفور درحال گسترش است و دو طرف همچنان از انواع سلاح ها علیه یکدیگر استفاده می کنند، این درگیری ها تا کنون تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده است.

طی هفته های گذشته، شدت درگیری میان دو طرف افزایش یافته و به دوبرابر شدن تعداد قربانیان غیر نظامی و تخریب گسترده زیرساخت ها در مناطق مختلف پایتخت سودان منجر شده است. علیرغم دعوت های بین المللی به آرامش و برقراری آتش بس، هر دو طرف بر ادامه درگیری پافشاری می کنند.

علی الصادق وزیر امور خارجه سودان درخصوص آتش بس اظهار داشته که صحبت از احتمال دستیابی به آتش بس در جریان مذاکرات جده نادرست است و واقعیت اوضاع را منعکس نمی کند، زیرا مذاکرات غیرمستقیم هنوز به طور جدی از سر گرفته نشده است.

الصادق در گفتگو با آژانس خبری سودان تصریح کرد که پذیرفتن آتش بس جدید از سوی او منوط به تعهد نیروهای واکنش سریع به تخلیه اماکن عمومی و دست کشیدن آنها از دزدی، غارت و راهزنی است.

پربیننده ترین خبرها