صف آرایی جمهوری خواهان در برابر بایدن با سه پرونده نرخ تورم، جنایت و مهاجرت

صف آرایی جمهوری خواهان در برابر بایدن با سه پرونده نرخ تورم، جنایت و مهاجرت
شنبه 31 تير 1402 - 22:52

جمهوری خواهان «آمریکای جو بایدن» را به عنوان کشوری نشان داده اند که در آن جنایات خشونت آمیز، مهاجرت و تورم به شدت افزایش یافته است.

العالم - آمریکا

تارنمای آکسیوس روز شنبه به وقت محلی در گزارشی در این زمینه نوشت: با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ میلادی، آمریکا پیشرفت هایی در زمینه هایی که بایدن در برابر حملات جمهوری خواهان آسیب پذیر بوده، بدست آورده است.

جنایات خشونت آمیز در شهرهای آمریکا در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت و به عنوان یکی از نگرانی های اصلی رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره مطرح شد.

جمهوری خواهان، بایدن و رهبران دموکرات را به دلیل افزایش نرخ جرم و جنایت مورد انتقاد قرار دادند و بسیاری از دموکرات ها بر پلیس این کشور تمرکز بیشتری کردند.

بر اساس مطالعه شورای عدالت کیفری، در ۳۷ شهر بزرگ آمریکا نرخ قتل در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

آکسیوس در عین حال اذعان می کند، نرخ جرم و جنایت خشونت آمیز در آمریکا در کل پایین تر اما هنوز از سطوح ۲۰۱۹ بالاتر است.

این رسانه آمریکایی از سیاست ضد مهاجرتی بایدن نیز حمایت کرد و افزود: ورود غیرقانونی به مرزهای آمریکا در ماه ژوئن به کمترین میزان در بیش از دو سال گذشته رسید. این اولین ماه از اجرای قانون جدید و محدود کننده پناهندگی بایدن است که درخواست پناهندگی را بسیار دشوارتر می کند.

این قانون جایگزین سیاست دوران همه‌گیری کرونا شد که امکان اخراج سریع مهاجران را فراهم می‌کرد و به‌شدت مورد انتقاد حامیان مهاجرت و برخی دموکرات‌ها قرار گرفت.

با این حال، به نظر می رسد که این قانون به جلوگیری از افزایش مورد انتظار مهاجرت به آمریکا در فصل تابستان کمک کرده است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: با وجود کاهش شدید تعداد عبور غیرقانونی از مرزها ، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای استیضاح الخاندرو مایورکاس رئیس امنیت داخلی آمریکا به دلیل "بحران مهاجرت غیرقانونی" تلاش کرده اند.

پیش از این، بزرگترین عامل نارضایتی در میان مردم آمریکا تورم بود که رغم شرایط مساعد اقتصادی و بازار کار، باعث شد مصرف کنندگان نسبت به اقتصاد در دولت بایدن احساس بدی داشته باشند.

آکسیوس در عین حال نوشت: اکنون با کاهش نرخ تورم، نشانه هایی از تغییر در نظر مردم آمریکا پیدا شده است.

این رسانه آمریکایی به یک نظرسنجی استناد و اضافه کرد: بر اساس یک نظرسنجی توسط دانشگاه میشیگان، احساسات مثبت مصرف‌کننده در بالاترین میزان خود در دو سال گذشته است؛ جهشی که "تا حد زیادی به تداوم کاهش تورم همراه با ثبات در بازار کار نسبت داده می‌شود."

تیم بایدن مدت‌ها است اعلام کرده اند که داده‌های مثبت اقتصادی در رتبه‌ بندی محبوبیت او منظور نمی شود و این امر نارضایتی تیم او را به دنبال داشته و سطح محبوبیت بایدن در زیر ۴۰ درصد باقی مانده است.

کاخ سفید اخیراً رویدادهای متعددی را برای تبلیغ "اقتصاد بایدن" برگزار کرده است. کاخ سفید تلاش می‌کند اقتصاد آمریکا را در دولت بایدن قوی معرفی کند.

این در حالی است که بر اساس نتایج نظرسنجی سی ان ان در اوایل تیرماه، برای نخستین بار در تاریخ، ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به هیچ کدام از ۲ نامزد دارای بیشترین بخت پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، نظر مثبتی ندارند.

نتایج نظرسنجی مشترک شبکه خبری «سی‌ان‌ان» و موسسه «SSRS» نشان می‌دهد در مجموع ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان نظر مثبتی نسبت به هیچ کدام از ۲ نامزد ریاست جمهوری آمریکا ندارند. درصورتی که فقط گروه رای دهندگان مجاز را در نظر بگیریم این آمار به ۳۱ درصد می‌رسد.

بر اساس این نتایج، از میان پرسش‌شوندگان تنها ۳۳ درصد نسبت به ترامپ و ۳۲ درصد نسبت به بایدن دیدگاه مطلوبی داشتند.

به گزارش ایرنا از "اپوک تایمز"، درمیان دو جریان سیاسی دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد نامزدی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ وجود دارد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم آمریکا از چالش‌های اقتصادی مداوم این کشور و نا توانایی‌های بایدن ناراضی هستند. تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها احساس می‌کنند که چاره‌ای برای عبور از این وضعیت نیست و از انتخابات ۲۰۲۴ هراس دارند. در حالی که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در اکثر موضوعات به طور قابل توجهی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، بسیاری از آن‌ها نمی‌خواهند بایدن برای دور دوم نامزد شود.

یک نظرسنجی ملی در آمریکا نشان داد که محبوبیت بایدن کمتر از ۱۳ رئیس جمهور گذشته آمریکا بوده و به ترومن نزدیک شده است. حامیان دولت بایدن استدلال می‌کنند که سطح پایین محبوبیت بایدن به دلیل آغاز به کار او در دوران اوج بیماری کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از این همه گیری و جنگ روسیه و اوکراین است.

اما سن بایدن برای جمهوری خواهان و دموکرات‌ها همچنان یک مسئله اصلی است. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها معتقدند که رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا پاسخگوی چالش‌های داخلی و ژئوپلتیکی پیش روی این کشور نیست. حامیان دولت کنونی آمریکا اغلب ادعا می‌کنند که بایدن «همچنان محبوب‌تر از ترامپ است»، اما داده‌ها بر خلاف این ادعا هستند.

محبوبیت بایدن در پانصد و نهمین روز ریاست جمهوری خود به کمتر از محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رسید و طبق تحقیقی که در ژوئن انجام شد، بیش از دو ماه محبوبیت وی همچنان پایین‌تر از ترامپ بود. نظرسنجی اخیر یاهو نشان داد که ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها که ۴۸ درصد آن‌ها دموکرات هستند، معتقدند بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خیلی پیر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها