تأکید بر ضرورت اتخاذ مواضع یکپارچه در مقابل اهانت به مقدسات اسلامی از سوی کشورهای اسلامی+ فیلم

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 11:21

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با همکاری موسسات علمی، پارلمانی و حقوقی نشستی را به منظور بررسی اهانت‌های مکرر به مقدسات اسلامی برگزار می‌کند.

العالم - جهان اسلام

با توجه به اهانت ها و حمله های پی در پی به مقدسات و دین اسلام – از جمله اهانت اخیر به قرآن کریم – محافل رسمی، مردمی و علمی در صدد بررسی راه های پاسخ به این اهانت ها برآمده اند... اتحادیه جهانی علمای مسلمان در استانبول اقدام به برگزاری کنفرانسی با موضوع بحث و گفتگو درباره راه های دفاع از مقدسات اسلامی کرده است.

شخصیت هایی از کشورهای اسلامی یا اروپایی با حضور مستقیم یا از طریق ویدیوکنفرانس به بررسی راه های مقابله با این اقدامات پرداخته و تاکید کرده اند که تدابیر اتخاذشده باید از سطح واکنش و حرف فراتر بروند.

علمای حاضر در این کنفرانس از دولت ها و مقامات رسمی کشورهای اسلامی خواستند به صدور بیانیه و محکوم کردن صرف، بسنده نکنند. بلکه گام های عملی دیپلماتیک و اقتصادی برای اعمال فشار بر دولتهای غربی برای توقف اهانت به مقدسات اسلامی بردارند.

خبرنگار العالم در استانبول گزارش داد بحث درباره ابزارهای عملی دفاع از مقدسات و گام هایی که دولت و پارلمان های اسلامی باید بردارند، موضوع اصلی این کنفرانس است. شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع یکپارچه در مقابل این قبیل اهانت ها تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها