دور جدید حملات اوکراین به شبه جزیره کریمه و هشدارهای روسیه

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 16:59

پس از حمله مسکو به بندر تاریخی اودسا که منجر به کشته شدن یک نفر و آسیب رساندن به کلیسای جامع ارتدکس شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که به نیروهای روسیه پاسخ خواهد داد. حالا ارتش اوکراین از آغاز فصل جدید حملات به کریمه خبر داده و مسکو نسبت به حوادث آینده در کریمه وضعیت هشدار اعلام کرده است.

العالم - اروپا

پس از این که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پل شبه جزیره کریمه را جزو اهداف نظامی اعلام کرد، ارتش اوکراین آغاز دور جدید حملات در کریمه را آغاز کرد.

ناتالیا هومنیوک، سخنگوی فرماندهی عملیات جنوب ارتش اوکراین، اعلام کرد که بمباران خطوط تدارکاتی نیروهای روسی در کریمه و عمق ذخایر استراتژیک نیروهای روسیه ادامه خواهد داشت.

نیروهای اوکراینی پیشتر اعلام کرده بودند که به دو انبار تسلیحات و نفت ارتش روسیه در منطقه کراسنوگواردیسکی در مرکز کریمه حمله کرده‌اند. سرگئی آکسنوف، فرماندار کریمه طرفدار روسیه، این حمله را تأیید کرد.

با افزایش شمار حملات به شبه جزیره کریمه در دریای سیاه در هفته های اخیر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار افزایش تدابیر امنیتی در پل استراتژیک این شبه جزیره شده است.

در همین حال واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم فشار اعضای کنگره و درخواست کی یف، اصرار دارد که موشک های دوربرد آتاکمس ( ATACMS ) در اختیار اوکراین قرار ندهد اما اعلام کرده که همچنان در حال بررسی امکان تامین سلاح‌ ارتش اوکراین است.

پربیننده ترین خبرها