از سوی وزیر مشاور در وزارت خارجه دولت قطر؛

پیام دعوت امیر قطر از آیت‌الله رئیسی تقدیم امیرعبداللهیان شد

پیام دعوت امیر قطر از آیت‌الله رئیسی تقدیم امیرعبداللهیان شد
يکشنبه 1 مرداد 1402 - 21:35

وزیر مشاور در وزارت خارجه دولت قطر پیام دعوت امیر این کشور از رئیس جمهور اسلامی ایران را تسلیم امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار محمد عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در وزارت خارجه دولت قطر، مناسبات دو کشور در بخشهای دوجانبه و همچنین همکاری‌ها در موضوعات منطقه ای و موضوعات مهم بین المللی را واجد اهمیت دانست.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به گفتگوهای تلفنی خود با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و همچنین مقامات برخی کشورهای اسلامی، بر ضرورت برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص اهانت به ساحت قران کریم تاکید کرد.

محمد عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در وزارت امور خارجه دولت قطر نیز در این دیدار اهمیت گسترش و توسعه روابط فیمابین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی پیام دعوت شیخ تمیم بن حمد امیر قطر از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.

وزیر مشاور قطر در امور خارجی همچنین صبح امروز در بدو ورود به تهران با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرده بود.

در این دیدار طرفین بر افزایش سطح همکاری های دو کشور در همه حوزه ها به ویژه حوزه های تجاری و بازرگانی و انجام فعالیت های مشترک در زمینه اجرای پروژه های زیر ساختی، در چارچوب برنامه و زمان‌بندی مشخص و رفع موانع موجود تاکید کردند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی در این دیدار با تبریک انتصاب احمدیان در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، پیام کتبی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر را تقدیم دبیر شورای عالی امنیت ملی کرد.

پربیننده ترین خبرها