گزارش خبرنگار العالم از تحرکات جدید آمریکا علیه تمامیت ارضی سوریه

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 22:08

نیروهای آمریکایی همچنان به تقویت مواضع خود ادامه می دهند و همزمان با آوردن تجهیزات نظامی بیشتر به پایگاه‌های نظامی، قبایل عرب را برای جلب همکاری در شمال شرقی سوریه در راستای تضعیف این کشور ترغیب می کنند.

العالم - سوریه

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: شواهد موجود از تقویت مواضع آمریکا در شرق سوریه حکایت دارد. خبرهای منتشر شده از ورود شمار بیشتری از نیروهای نظامی ایالات متحده به سوریه، ارسال تجهیزات نظامی جدید به سمت پایگاه‌های واشنگتن در العمر و کونیکو در حومه دیرالزور و اعلام حضور حدود هزار و پانصد سرباز حکایت دارد که بر چندین گروه مسلح، به ویژه نیروهای دموکراتیک سوریه، و به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در منطقه التنف نظارت می کنند.

مناف الفلاح، یکی از اعضای مجلس مردم سوریه گفت که حضور این نیروها مداخله غیرقانونی آشکار در امور سوریه است وی افزود آنها قبلاً به بهانه های واهی از جمله قاچاق مواد مخدر، کمپین رسانه ای راه اندازی کرده بودند و هم اکنون در حال حاضر از آن برای جذب اعضای بیشتر و آموزش آنها استفاده می کنند.

به موازات آن، نیروهای آمریکایی به عضوگیری نیروهای جدیدی از شبه‌نظامیان وابسته به طوایف عرب مبادرت می کنند و در این راستا تعدادی از افسران آمریکایی با شیخ قبیله عربی شمر دیدار کردند و در مورد امکان انتقال تعدادی از نیروهای السنادید به حومه دیرالزور برای حضور در میان نیروهای داوطلب قبیله‌، گفتگو کردند.
دمشق اعلام کرده که تشدید تنش آمریکا در شرق فرات، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و این اقدامات بار دیگر نقش مخرب واشنگتن را نشان می دهد چرا که واشنگتن از نیروهای دموکراتیک سوریه که تفکرات جدایی طلبانه دارد، حمایت می کند.

ناظران بر این باورند که تحرکات جدید آمریکا در شمال شرق سوریه، علاوه بر این که تلاش برای برهم زدن هرگونه نزدیکی در مسیر روابط سوریه و ترکیه است، به طور جدی نشان دهنده این است که واشنگتن از رشد مقاومت در سوریه نگران است و آن را پنهان می کند.

پربیننده ترین خبرها