حزب‌الله عراق: برای اجرای شدیدترین حکم الهی علیه توهین‌کنندگان به قرآن تلاش می‌کنیم

حزب‌الله عراق: برای اجرای شدیدترین حکم الهی علیه توهین‌کنندگان به قرآن تلاش می‌کنیم
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 01:01

دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق گفت که «وظیفه شرعی ما ایجاب می‌کند که برای اجرای شدیدترین حکم الهی علیه توهین‌کنندگان به قرآن کریم تلاش کنیم».

العالم-عراق

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به هتک حرمت به مقدسات اسلام و سوزاندان قرآن کریم در سوئد و دانمارک تصریح کرد: «وظیفه شرعی ما ایجاب می‌کند که برای اجرای شدیدترین حکم خداوند علیه کسانی که عمدا به قرآن کریم توهین کردند، تلاش کنیم».

به گزارش المیادین، الحمیداوی افزود: «همچنین تلاش مضاعفی خواهیم کرد تا دستگاه امنیتی که این عملیات شنیع را مدیریت کرده است، مجازات شود».

وی تأکید کرد، «دولت سوئد مطمئن باشد در صورت تکرار این عمل شنیع، با آن در حکم رژیم محارب با خدا و رسول و مؤمنان برخورد خواهیم کرد».

روز پنج‌شنبه گذشته دولت سوئد بار دیگر به سلوان مومیکا، شهروند عراقی مقیم استکهلم اجازه داد، در مقابل سفارت عراق در استکهلم یک تظاهرات کوچکی ترتیب داده و یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق را پاره کند. در پی این اقدام، وزارت خارجه عراق از سفیر سوئد خواست فورا به کشورش بازگردد.

مومیکا ۲۸ ژوئن هم با مجوز پلیس سوئد تجمعی در اعتراض به یک حکم قضایی ترتیب داده و یک نسخه از قرآن را پاره و آن را در مقابل مسجدی در استکهلم به آتش کشید؛ اقدامی که با موج گسترده ای از محکومیت کشورهای عربی و اسلامی روبرو شد.

کشورهای اسلامی سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و از مقامات سوئدی خواستند اجازه ندهند افراط گرایان و عاملان این جنایت، اقدامات خود را تکرار کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها