گزارش العالم از اعتراضات گسترده در رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب 'لغو برهان معقولیت'

دوشنبه 2 مرداد 1402 - 22:19

علیرغم اعتراضات گسترده و مداخله مقامات ارشد امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی، اعضای کنست به بند «لغو برهان معقولیت» در لایحه تغییرات قضایی برای محدود کردن اختیارات دادگاه عالی رأی دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر شاهین» خبرنگار العالم از قدس گزارش داد که تظاهرات در سرتاسر رژیم صهیونیستی گسترش یافت؛ پلیس اسرائیلی برای سرکوب معترضان از ماشین های آب پاش استفاده کرد و با استفاده از زور در صدد تخلیه خیابانها از معترضان بود؛ اینک به وضوح شاهد چند دستگی در رژیم صهیونسیتی هستیم.

«حکمت غره» کارشناس امور خاورمیانه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت که همه می دانند نتانیاهو فقط دغدغه شخصی دارد و به دنبال کسب مصونیت قضایی در آینده است. از سوی دیگر آنها بر این باورند که یهودیان اشکناز به مدت 75 سال بر این رژیم حکومت کردند و اینک یهودیان شرق می گویند ما حاکمان اینجا هستیم.

از سوی دیگر، حامیان کابینه افراطی نتانیاهو نیز به خیابان ها آمدند حال آنکه در صورت ادامه این وضعیت و تمرد هزاران نفر از نظامیان اسرائیلی و بی توجهی نتانیاهو و کابینه اش به اوضاع سیاسی و امنیتی، این رژیم در آستانه یک درگیری داخلی خواهد بود.

«فادی مصطفی» تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت که آنچه باعث شعله ور شدن این آتش شده است، بی توجهی نتانیاهو و اعضای کابینه اش به نظر و خواست افکار عمومی است.

دستگاه قضائی رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از تصویب قانون لغو 'لغو برهان معقولیت' ، این اختیار را ندارد که تصمیمات کابینه و وزرای آن را به بهانه غیرمنطقی بودن لغو کند.

پربیننده ترین خبرها