الحاق موشک برد بلند راهبردی ابومهدی به نیروهای دریایی سپاه و ارتش

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 10:57

مراسم تحویل دهی و الحاق تعداد انبوهی از موشک کروز برد بلند شهید ابومهدی المهندس ساخت وزارت دفاع به نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران با حضور وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.

العالم - ایران

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، با اشاره به جنبه های فنی و تاکتیکی موشک کروز برد بلند شهید ابومهدی المهندس، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی امروز شاهد مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند ابومهدی را که یک سامانه راهبردی و منحصر به فرد است، هستیم.

وی افزود: سامانه موشک ابومهدی، سامانه ای بی همتاست که دارای برد 1000 کیلومتری است که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد.

به گفته امیر آشتیانی، نقطه زنی، قدرت تخریب بسیار بالا، عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از ویژگی های برجسته این موشک است.

وزیر دفاع بیان کرد: موشک ابومهدی همچنین دارای قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و رادارگریزی است و از هوش مصنوعی برای طراحی مسیر پروازی بهره گیری می کند.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی افزود: ما با تولید انبوه این سامانه قادر خواهیم بود از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی و از مکان های پنهان و با حد اکثر سرعت عملیاتی شدن به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها، ناوچه ها و ناوشکن های دشمن را به طور کامل منهدم کنیم.

وی گفت: این توان بسیار بالا به دست دانشمندان و متخصصان کوشا و فعال وزارت دفاع و صنعت دفاعی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای دریایی ارتش و سپاه و شرکت های دانش بنیان ما به ثمر رسید و قطعا در ارتقای توان رزم نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع در پایان با اشاره به دکترین دفاعی جمهوری اسلامی، بیان کرد: ما در پشتیبانی نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی سازی فکر می کنیم. این توانمندی ها در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعا ضامن ثبات و امنیت منطقه خواهد شد.

ایران پرس

پربیننده ترین خبرها