بهترین راهکار برای صلح منطقه از نگاه اردوغان

بهترین راهکار برای صلح منطقه از نگاه اردوغان
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 01:44

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه شب تصریح کرد: تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و بر اساس شاخص‌های سازمان ملل و مرز سال ۱۹۶۷، برای صلح و ثبات کل منطقه ضروری است.

العالم - ترکیه

وی این سخنان را در نشست مطبوعاتی مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجتمع ریاست جمهوری بش تپه ترکیه در آنکارا بیان کرده است.

اردوغان مخالفت کشورش با اقداماتی که هدف آن تغییر وضعیت تاریخی اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی است، اعلام کرد و گفت: اتحاد و آشتی میان برادران فلسطینی‌ یکی از عناصر اصلی دستیابی به ثبات و صلح است.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه در دیدار روز سه شنبه با ابومازن بصورت کامل تحولات فلسطین مورد بررسی قرار گرفت، افزود: امروز ضمن تاکید بر توسعه روابط، مجددا حمایت خود را از تقویت فلسطین و بهبود شرایط کنونی فلسطینیان اعلام کردم.

اردوغان از پیگیری تحولات فلسطین سخن گفت و افزود که آنکارا عمیقا نگران تخریب، گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی و خشونت شهرک‌نشینان است.

وی تنها راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در منطقه را دفاع از چشم انداز راه حل تشکیل دو کشور مستقل دانست.

اردوغان اظهار کرد: به دفاع از آرمان فلسطین به قوی ترین شکل ممکن ادامه خواهیم داد و از هر تلاشی برای افزایش امنیت و رفاه مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که "مدت هاست که موضوع فلسطین در دستور کار جامعه بین جهانی مورد توجه قرار نمی‌گیرد"، افزود: بسیار حائز اهمیت است که جامعه بین المللی و در مقدمه آن سازمان ملل متحد به شدت در قضیه فلسطین ورود کند.

اردوغان همچنین نگرانی خود را نسبت به جان باختن فلسطینی‌ها به علت تعدی‌های اسرائیل اعلام کرد و گفت که نگران افزایش شمار جان باختگان، افزایش تخریب و توسعه غیر قانونی شهرک‌های اسرائیلی و خشونت شهرکنشینان هستم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها