رئیس جمهوری مصر برای دیدار با پوتین وارد سن پترزبورگ شد

رئیس جمهوری مصر برای دیدار با پوتین وارد سن پترزبورگ شد
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 20:00

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر برای شرکت در اجلاس سران روسیه و آفریقا و دیدار با ولادیمیر پوتین وارد سن پترزبورگ روسیه شد.

العالم - اروپا

هواپیمای رئیس جمهوری مصر روز چهارشنبه وارد فرودگاه «پالکوو» سن پترزبورگ شد و او امشب با پوتین دیدار و گفت و گو می کند.

«یوری اوشاکوف» دستیار سیاست خارجی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: السیسی امروز با پوتین دیدار می کند و دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها و موضوعات بین المللی و منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.

اوشاکوف پیشتر از مشارکت ۴۹ کشور از ۵۴ کشور قاره آفریقا در دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا شرکت می کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر در پیامی به مناسبت دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت:‌ شرکت های روسی علاقه مند به فعالیت در این قاره در زمینه فناوری های پیشرفته و اکتشافات زمین شناسی، سوخت و انرژی، انرژی هسته ای، صنایع شیمیایی، معدن، حمل و نقل، کشاورزی و شیلات هستند.

دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا در حالی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پنجم و ششم مرداد جاری در سن پترزبورگ برگزار می‌شود که بنا بر اعلام کشور میزبان، حجم زیادی از موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین دولتی و بین بخشی بین مسکو و کشورهای قاره سیاه در حاشیه این اجلاس امضا می‌شود.

نخستین اجلاس در این چارچوب، سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی شهر سوچی در روسیه برگزار شد؛ رویدادی که از نگاه برخی تحلیلگران به عنوان نقطه عطفی برای بازگشت روس‌ها به آفریقا قلمداد شده است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها