آیا دیدار عباس با هنیه در ترکیه شکست خورد یا هنوز فرصت توافق باقی است؟

چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 22:37

خبرنگار شبکه خبری العالم از رام الله گفت: روشن است که جنبش حماس قبل از دیدار رهبرانش با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سران جنبش فتح، اعلام کرده بود که به خط مقاومت اعم از مسلحانه و غیرمسلحانه پایبند است.

العالم – فلسطین

فارس صرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم تاکید کرد: به همین دلیل این جنبش روز گذشته مسئولیت عملیات در نابلس که به شهادت 3 رزمنده اش انجامید را به عهده گرفت.

وی افزود: جنبش حماس با توجه به ادامه بازداشت های سیاسی در کرانه باختری قطعا مطالباتی دارد و بر این باور است که بدون انجام اقدامات واقعی و عملی، توافقی صورت نخواهد گرفت. مهمترین این اقدامات از نظر حماس همان آزادی بازداشت شدگان سیاسی نزد تشکیلات خودگردان است.

صرفندی ادامه داد: جنبش فتح نیز خواستار تشکیل دولتی است که نماینده تمام فلسطینیان باشد و این دولت باید دولت وحدت ملی یا دستکم دولت توافق ملی باشد. اما اگر درخصوص شیوه برخورد با رژیم صهیونیستی توافقی صورت نگیرد؛ چنین دولتی تشکیل نخواهد شد زیرا در هر صورت دو طرف با رژیم اشغالگر روبرو هستند.

گفتنی است، هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه و هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس امروز (چهارشنبه) در آنکارا ـ پایتخت ترکیه ـ با هم دیدار کردند.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که طرفین در این دیدار گفتگویی مفصل در چارچوب ادامه رایزنی ها بین گروه های مختلف فلسطینی با هدف زمینه سازی جهت نشست رهبران گروه های فلسطینی در قاهره طی روزهای 29 و 30 ماه جاری میلادی داشتند.

بدران گفت که حماس در این دیدار اعلام کرده که مقاومت جامع و فراگیر بهترین راه برای مقابله با رژیم اشغالگر و خطرات پیش روی قضیه فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها