گزارش العالم از مشارکت ناشنوایان در یک هیئت حسینی در ناصریه عراق + ویدئو

پنج‌شنبه 5 مرداد 1402 - 17:56

از میان هزاران هیئت حسینی در سرتاسر عراق، یک هیئت در شهر ناصریه در استان ذی قار با مشارکت گروهی از افراد دارای اختلال ناشنوایی به عزارادان خدمات رسانی می کنند.

العالم ـ عراق

هیئت عزاداری ناصریه ده سال پیش تاسیس شد و در آن گروهی از افراد دارای اختلال ناشنوایی مشارکت دارند.

عشق و وفاداری به امام حسین علیه السلام به زیباترین و باشکوه ترین شکل در این حکایت نمود پیدا می کند؛ حکایتی که قهرمانان آن ناشنوایان هستند که واقعه کربلا را با جان و دل درک کردند و بر مشارکت در مجالس عزاداری سالار شهیدان اصرار می ورزند.

احمد صالح یکی از ناشنوایان در این هیئت حسینی به خبرنگار العالم گفت: هیچ فرقی میان اهل سنت و شیعیان وجود ندارد ما همه برادر و تابع دین اسلام هستیم و همه ما عاشق خدمت به امام حسین علیه السلام و به زائران اباعبدالله هستیم.

حیدر سعدی از اهالی ناصریه و از داوطلبان در این هیئت به خبرنگار العالم گفت: معولیت آنها را از مشارکت در این موکب باز نمی دارد؛ آنها همه ساله در این مراسم مشارکت دارند و این علاوه بر برنامه ها و فعالیتهای مهم آنها در راستای تقویت مهارت ها و توانایی هایشان است. اینجا ما شاهد انسجام در جامعه ذی قار خواه در شعائر حسینی و خواه در آداب و رسوم و سنتهای استان ذی قار هستیم

فعالیت این هیئت محدود به ده روز نخست ماه محرم نمی شود بلکه تا اربعین حسینی ادامه دارد. و متولیان انواع خدمات را به عزاداران در طول مسیر کربلای معلا ارائه می دهند.

این عده از عاشقان اهل بیت (ع) با شعار لبیک یا حسین که بر قلبهای آنها نقش بسته است، شعائر حسینی را گرامی میدارند.

پربیننده ترین خبرها