کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
پنج‌شنبه 5 مرداد 1402 - 18:17

کارشناسان معتقدند که شکاف در ارتش صهیونیستی به عنوان ستون فقرات رژیم صهیونیستی، آینده آن را تهدید می‌کند و کابینه نتانیاهو را در آستانه فلج شدن قرار می‌دهد.

العالم – نظرکده

مصطفی اللداوی پژوهشگر سیاسی به برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: رژیم صهیونیستی بر سه رکن استوار است: شهرک سازی، ارتش و متحدان که همه آنها به ویژه ارتش به لرزه در آمده است.

وی شکاف در ارتش را برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک دانست زیرا این ارتش بود که رژیم را بنا نهاد.

اللداوی با اشار به خودداری نیروهای ذخیره از خدمت، گفت که افسران بلندپایه ارتش نیز سرگرم استعفا هستند به ویژه که خصومت میان نتانیاهو و گالانت که میزان بحران در ارتش صهیونیستی را درک می کند، به مشکلی شخصی تبدیل شده است.

وی ترک خدمت خلبانان به عنوان ستون فقرات ارتش صهیونیستی را نیز برای این رژیم بسیار خطرناک دانست.

جلال ابو رمانه، کارشناس مسائل اسرائیل نیز پیش بینی کرد که وضعیت موجود در رژیم صهیونیستی به مرحله فلج کامل خواهد رسید.

وی افزود: بحران در رژیم صهیونیستی عمیق‌ترین بحرانی است که رژیم از زمان پیدایش با آن مواجه شده و ارتش، صنایع‌های تک و سندیکای کارگران را تحت تاثیر قرار داده است.

ابورمانه ادامه داد که هستدروت دومین نهاد قدرتمند رژیم پس از ارتش است که در صورت پیوستن آن به اعتراضات و شروع اعتصاب سراسری شامل رفتگران، خلبانان و میدران کل، دولت نتانیاهو فلج خواهد شد.

وی تصریح کرد: 22 درصد از شرکت های وابسته به های تک نیز به علت بحران از رژیم خارج شده اند و 33 درصد در حال خارج شدن هستند که استمرار آن ساختار اقتصادی رژیم را تهدید می کند. لذا در صورت تمرد ارتش، عدم خدمت نیروهای ذخیره، توقف فعالیت شرکت های بزرگ و اعتصاب سراسری هستدروت، دولت صهیونیستی به طول کامل فلج خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها