گزارش خبرنگار العالم از مراسم خطبه خوانی عاشورا در حرم رضوی +فیلم

جمعه 6 مرداد 1402 - 18:16

غم عاشورا غمی است فراتر از همه غمهای عالم و عزای حسین، فراتر از همه عزاها. با وجود گذشت هزار و ۳۸۴ سال از روز نبرد خونین در نینوا، آتش آن همچنان در دلها فروزان است.

العالم - ایران

در اینجا در حرم امام رضا علیه السلام، مراسمی اجرا می شود که ریشه در وقایع تاریخی دارد.. نزدیک سه قرن است که این خطبه در این حرم خوانده می شود و مراسم عزاداری بی نظیری برگزار می شود.

این رویداد فقط سالی دو بار، یک بار در شب عاشورا پیش از شهادت امام حسین علیه السلام و یک بار در مراسم سالگرد شهادت امام رضا علیه السلام تکرار می شود.

عزای حسین علیه السلام از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود طوری که انگار مادران عشق امام حسین(ع) را با شیر خود به جان کودکانشان می ریزند.

رویدادهای عجیبی در مراسم عزاداری نواده پیامبر اکرم(ص) به وقوع پیوسته است و داغ دل مردم در عزای امام حسین علیه السلام پیوسته افزون می شود. آنها بدون اینکه کلمه ای به زبان بیاورند هر شکستی با حسین را پیروزی و هر پیروزی بدون حسین را شکست می دانند.

یکی از خادمان حرم امام رضا علیه السلام به خبرنگار العالم گفت: این مراسم جهت عرض تسلیت به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام برگزار می شود و در آن خادمان حرم به نشانه غم و حزن خود شمع می افروزند و بعد از خطبه خوانی برای سلامت امام زمان علیه اسلام و امت اسلامی دعا می کنیم.

پربیننده ترین خبرها