در سخنانی در راهپیمایی ظهر عاشورا مطرح شد؛

رهبر انصارالله: آمریکا و لابی یهودی، یزیدیان زمانه هستند/جهان اسلام باید با کشورهای توهین کننده قطع رابطه کند

رهبر انصارالله: آمریکا و لابی یهودی، یزیدیان زمانه هستند/جهان اسلام باید با کشورهای توهین کننده قطع رابطه کند
جمعه 6 مرداد 1402 - 18:31

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه امت اسلامی در این دوران، با ظلم و شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی-آمریکایی روبرو است، گفت که آتش زدن و پاره کردن قرآن در کشورهای غربی از سوی این لابی صورت می‌گیرد.

العالم ـ یمن

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز جمعه، در تظاهرات روز عاشورا سخنرانی کرد و گفت که نهضت امام حسین (ع) تا روز قیامت، به قوت خود باقی خواهد بود.

الحوثی با بیان اینکه امت اسلامی در این دوران، با ظلم و شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی-آمریکایی روبرو است، تأکید کرد: آتش زدن و پاره کردن قرآن در کشورهای غربی از سوی لابی یهودی صورت می‌گیرد و این مسئله، اوج کفر و تعدی به اسلام و مسلمین است.

امروز مردم یمن به خیابان‌ها آمده و مراسم عزاداری روز عاشورا را در شهرهایی همچون صنعاء، اب، البیضاء، مأرب و صعده برگزار کردند و با انتشار بیانیه پایانی، این مراسم به پایان رسید. در این بیانیه ضمن ابراز ارادت ملت یمن به امام حسین علیه السلام، بر حمایت این مردم از مسئله فلسطین و رد هر گونه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی تأکید شد.

مردم یمن در تظاهرات خود، به ائتلاف متجاوز عربی در یمن هشدار دادند و خاطرنشان کردند: به شما می‌گوییم که دست ما هنوز روی ماشه است و همچنان برای مقابله با تجاوزات نظامی و محاصره شما، در آمادگی به سر می‌بریم. فداکاری‌ها هر چقدر هم لازم باشد، ادامه خواهد یافت؛ کا نه تسلیم خواهیم شد و نه غفلت خواهیم کرد تا دشمن ملت ما را به کنترل درآورد.

رهبر انقلاب یمن در ادامه، ضمن انتقاد از اشاعه فحشا و انحرافهای جنسی، تصریح کرد: این رذایل، در مسیر آمریکا و غرب قرار دارد و برای منحرف کردن جوامع بشری از هدایت الهی است تا انسانیت را به بردگی بکشانند. فقط با آگاهی، احساس مسئولیت و اقدام جدی، می‌توان با زورگویی و شرارتها مقابله کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد،ایستادگی نُه ساله ملت یمن در برابر تحریم، جنگ، تبلیغات تلاش برای فتنه‌افروزی، به مدد توفیق الهی و پیروی از سنتهای بزرگان از جمله امام حسین (ع) است. لذا امت اسلامی باید در قبال تعدی کشورهای غربی به قرآن کریم، موضع قاطع و جدی اتخاذ کنند.

الحوثی با اشاره به اینکه کمترین پاسخ کشورهای مسلمان به اهانتهای کشورهای غربی، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است، تصریح کرد: به جوامع غربی هشدار می‌دهم که لابی یهودی آنان را به سمت پرتگاه می‌کشاند. وضعیتی هم که جوامع غربی دارد، وضعیت بد و وحشتناکی از نظر بردگی است. از آنان می‌خواهم که خود را از بردگی یهود نجات دهند.

وی تمدن غرب را تمدن وحشیانه‌ای دانست که اخلاق و ارزشهای انسانی را انکار می‌کند و هیچ احترامی برای مقدسات قائل نیست و در پایان از جوامع غربی خواست که در برخورد خود با قرآن، بازنگری کنند و به اسلام گرایش پیدا کنند؛ زیرا اسلام فقط تنها راه نجات جوامع بشری است.

پربیننده ترین خبرها