گزارش العالم از خدمت رسانی پزشکان داوطلب نقاط مختلف جهان به زائران حسینی در کربلا

شنبه 7 مرداد 1402 - 10:02

دبیرخانه حرم مطهر حسینی (ع) در شهر مقدس کربلا از حضور داوطلبانه پزشکان و کادرهای پزشکی با تخصص های مختلف از نقاط مختلف جهان در بیمارستان های اطراف حرم حسینی (ع) برای خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

العالم _ عراق

به گزارش خبرنگار العالم در کربلا، دبیرخانه حرم مطهر حسینی (ع) اعلام کرد این پزشکان و کادرهای درمانی از 12 کشور اسلامی عربی و غیر عربی و همچنین شماری از عاشقان حسینی در کشورهای غربی داوطلبانه در روز عاشورا در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در سراسر شهر مقدس کربلا به زائران حرم مطهر امام حسین علیه السلام خدمات رسانی می کنند.

یکصد متخصص شامل سی و دو پزشک و دیگر پرسنل متخصص درمانی از کشورهای مختلف از جمله از کویت، سلطان نشین عمان، پادشاهی عربستان سعودی، لبنان، آمریکا، استرالیا، پاکستان، امارات متحده عربی، فنلاند و انگلیس به نیروهای درمانی در جوار حرم مطهر حسینی پیوسته اند.

دکتر حیدر العابدی رئیس کمیته بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر حسینی گفت: افتخار خدمت به زائران حسینی این پزشکان و نیروهای متخصص درمانی را بر آن داشته است تا برای ارائه خدمات پزشکی وارد کربلا شوند. آنان قبل از عزیمت، اطلاعات خود را ارسال کرده و برای راه اندازی درمانگاه های سیار پذیرفته شده اند. برخی از این درمانگاه ها اختصاصی است و برخی از آنها در درمانگاه ها یا بیمارستان های اطراف حرم مطهر حسینی ادغام شده اند.

گفتنی است که خدمت داوطلبانه به زائران امام حسین علیه السلام به بخش های پزشکی و بهداشتی محدود نمی شود، بلکه شامل موکب های خدماتی دیگری نیز می شود که از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی و از مذاهب و قومیت ها و ملیت های مختلف هستند.

انگیزه پزشکان داوطلبی که از کشورهای مختلف جهان به کربلا آمده اند، در محبت به امام حسین علیه السلام و خدمت به زائران آن حضرت نهفته است و تجلی این سخن قرآن است که «در کار خیر با یکدیگر رقابت کنید».

پربیننده ترین خبرها