سقوط بالگرد، رزمایش بزرگ آمریکا و استرالیا را متوقف کرد

سقوط بالگرد، رزمایش بزرگ آمریکا و استرالیا را متوقف کرد
شنبه 7 مرداد 1402 - 13:20

چهار عضو نیروی هوایی استرالیا بعد از سقوط بالگردشان در آب‌های نزدیک سواحل کوئینزلند در جریان رزمایش مشترک با آمریکا، مفقود شده‌اند.

العالم - آمریکا

چهار عضو نیروی هوایی استرالیا بعد از آن که بالگردشان در آب‌های نزدیک سواحل کوئینزلند در حین رزمایش مشترک با آمریکا سقوط کرد، مفقود شده‌اند که باعث شده ارتش کانبرا عملیات جستجو و نجات را آغاز کند.

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا گفت این سانحه حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه جمعه شب رخ داد و افزود بالگرد MRH۹۰ در حال انجام ماموریت به عنوان بخشی از تمرینات «تلیسمان سابر» ۲۰۲۳ با تفنگداران دریایی آمریکا بود که این اتفاق رخ داد.

مارلز در بیانیه مشترک با «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا گفت: متاسفانه، چهار عضو نیروی هوایی که سوار بالگرد بودند، هنوز پیدا نشده‌اند.

وزارت دفاع استرالیا سپس اعلام کرد هواپیما و شناورهای جستجو و نجات نظامی و غیرنظامی در حال انجام تلاش‌های جستجو و نجات نزدیک محل وقوع این حادثه هستند و افزود بالگرد در آب‌های نزدیک جزیره لیندمن واقع در حدود ۱۵ کیلومتری سواحل کوئینزلند سقوط کرد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، یک بالگرد نجات لاشه هواپیمایی را در مجاورت محل مشکوک به محل سقوط مشاهده کرده گرچه مقامات تایید نکرده‌اند آیا بقایای بالگرد مفقود شده است یا خیر.

این حادثه در حالی رخ داده که همزمان «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در استرالیا برای گفت‌وگو با مقامات نظامی این کشور به سر می‌برند. سرتیپ استرالیایی «دامیان هیل» که اجرای تمرینات امسال تلیسمان سابر را مدیریت می‌کند، گفت این تمرینات به حالت تعلیق درخواهند آمد.

این تمرینات جنگی که هر دو سال یکبار با مشارکت واشنگتن و کانبرا انجام می‌شود، قرار بود از ۲۲ ژوئیه تا چهارم اوت (۳۱ تیر تا ۱۳ مرداد) برگزار شود. تمرینات امسال بزرگترین در تاریخ این رزمایش‌ها با مشارکت ۳۰ هزار نیرو از ۱۳ کشور در طیف گسترده‌ای از مانورها انجام می‌شود.

سانحه نزدیک کوئینزلند دومین سانحه شامل یک بالگرد MRH۹۰ در سال جاری است. در ماه مارس هم یک بلگرد این نوع در اقیانوس در سواحل نیو ساوت ولز در جریان رزمایش ضد تروریستی شبانه سقوط کرد اما همه ۱۰ خدمه آن نجات یافتند.

پربیننده ترین خبرها