گزارش العالم از گسیل سلاح های آمریکایی از عراق به سوریه

گزارش العالم از گسیل سلاح های آمریکایی از عراق به سوریه
شنبه 7 مرداد 1402 - 19:13

خبرنگار العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای آمریکایی کاروانی متشکل از 30 کامیون بزرگ مملو از سلاح، مهمات و تجهیزات لجستیکی را به پایگاه های غیرقانونی خود در حسکه گسیل کردند.

العالم - سوریه

حسام زیدان خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که کاروان آمریکایی متشکل از 30 کامیون با همراهی خودروهای زرهی با پرچم برافراشته آمریکا و نیز اعضای شبه نظامیان کرد سوریه دموکراتیک موسوم به «قسد» که از خاک عراق می آمدند، وارد شهر الشدادی (در 60 کیلومتری جنوب الحسکه) شدند و محوله های خود را به پایگاهی بیرون از شهر الحسکه بردند.

محموله نظامی در پایگاه آمریکایی در شهر الحسکه تخلیه شد و کاروان آمریکایی سپس از طریق ورودی غربی در جاده خرافی به سمت شهر حسکه حرکت کرد.
این گزارش به نقل از شاهدان عینی می افزاید: محموله تخلیه شده کاروان آمریکایی در این پایگاه شامل سلاح های پیشرفته از جمله سلاح های ضد تانک، سیستم های ارتباطی و ایجاد پارازیت پیشرفته و مقادیر زیادی مهمات، از جمله چندین کانتینر است که برای پشتیبانی از شبه نظامیان «قسد» به این منطقه الحسکه گسیل شده است.

درهمین حال خبرگزاری دولتی سوریه سانا گزارش داد، اشغالگران آمریکایی برای افزایش حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه، با ارسال سلاح مهمات و تجهیزات لجستیکی طی ۲۴ ساعت گذشته به پایگاه های خود در حومه الحسکه، قوانین و اصول بین المللی را نقض کردند.

همچنین شاهدان عینی متعلق به «شبه نظامیان قسد» اعلام کردند : امکاناتی که در این پایگاه تخلیه شد، شامل سلاح‌های پیشرفته از جمله سلاح‌های ضد زره، سامانه‌های ارتباطی و پارازیت و همچنین مقادیر زیادی مهمات بود.

پربیننده ترین خبرها