واللا: نصرالله به نتانیاهو درباره اقدامات احمقانه هشدار داد

واللا: نصرالله به نتانیاهو درباره اقدامات احمقانه هشدار داد
شنبه 7 مرداد 1402 - 18:57

پایگاه خبری «واللا» در تحلیل سخنرانی عاشورایی «سیدحسن نصرالله» تاکید کرد که او درباره اقدامات احمقانه به «بنیامین نتانیاهو» و سایر تصمیم‌گیرندگان تل‌آویو هشدار داد.

العالم - لبنان

رسانه‌های صهیونیستی امروز (شنبه ۲۹جولای) به تحلیل سخنرانی عاشورایی «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداختند و آن را حاوی یک پیام مهم برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانستند.

طبق گزاش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «امیر بوحبوط»، تحلیلگر مسائل نظامی پایگاه خبری «واللا»، گفت که سیدحسن نصرالله «به فعال نگه‌داشتن مرزها و حفظ اصطکاک با اسرائیل ادامه می‌دهد».

همچنین رسانه‌های صهیونیستی با ردکردن موضوعات و پرونده‌هایی که دبیرکل حزب‌الله درباره آن‌ها صحبت کرده بود، به‌ویژه ایستادگی در کنار مقاومت فلسطین، سعی کردند محتوای آن را تقلیل دهند.

بوحبوط در ادامه گفت: نصرالله در حمایت از مقاومت فلسطین «یک لحظه هم تردیدی نداشت»؛ او تاکید کرد که نه تنها در کنار آن‌ها در کرانه باختری خواهد ایستاد، بلکه از اقدامات آن‌ها در لبنان نیز حمایت خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل نظامی واللا در گزارش خود از این سخنرانی، همچنین به درخواست سیدحسن نصرالله از کشورهای عربی برای مهار رفتار «اسرائیل» در اطراف کوه معبد و ورودهای غیرقانونی به مسجدالاقصی اشاره کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی واللا در گزارشش اعلام کرد: سخنرانی سیدحسن نصرالله حاوی «نوعی پیام به تصمیم گیرندگان در اسرائیل» است؛ زمانی که وی نسبت به «اقدامات احمقانه و انتخاب‌های نادرست» هشدار داده و گفت ما هم‌اکنون آماده‌ایم و در برابر هر انتخابی آماده خواهیم بود و با هر اشتباهی مقابله خواهیم کرد.

«حزی سیمینتوف»، خبرنگار امور عربی در شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی هم بر جزئیات این موضوع تاکید کرده و گفت: «حزب الله لبنان [از هیچ کمکی به مقاومت فلسطین] دریغ نخواهد کرد و برای هر گونه تحول یا مواجهه نظامی آماده خواهد بود».

سیدحسن نصرالله ساعاتی پیش، درباره حوادث اخیر در مرز جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی صحبت کرد. وی تاکید داشت: سرزمین لبنان مورد تجاوز قرار گرفته و دشمن صهیونیستی همچنان بخشی از خاک ما را اشغال کرده است. دشمن اسرائیلی در هفته‌های اخیر بخشی از شهر الغجر را مجدداً اشغال کرده است و با وقاحت تمام از تحرکات مقاومت در مرزها صحبت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین نتانیاهو را به همراه رهبران دیگر این رژیم تهدید کرده و خطاب به آن‌ها گفت: «مراقب هرگونه حماقت باشید؛ زیرا مقاومت در لبنان از این وضعیت راضی نخواهد بود و مسئولیت حفاظت یا بازدارندگی خود را رها نمی‌کند. مقاومت لبنان آماده مواجهه و مقابله با هر اشتباه یا حماقت خواهد بود».

پایگاه اینترنتی شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی هم به همین نکته اشاره کرد و گزارش داد: پیش از گفت‌وگوی برنامه‌ریزی شده برای فردا، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و مقامات ارشد نهادهای امنیتی و نظامی درباره لبنان، نصرالله به حوادث مرزی اشاره کرده و انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفت.

«یارون آبراهام» تحلیلگر مسائل سیاسی در این شبکه روز گذشته گزارش داده بود: قرار است نتانیاهو به همراه شماری از مسئولان عالی‌رتبه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم، یکشنبه آینده جلسه برگزار کنند که عنوان آن، حزب‌الله و جبهه لبنان است.

به گزارش فارس، آبراهام درباره جزئیات این نشست مقامات تل‌آویو گفته بود: این جلسه بنا به درخواست مسئولان سیاسی اسرائیلی برگزار می‌شود و در جریان آن، فرماندهان ارتش، وضعیت داخلی لبنان و مسائل مربوط به کرانه باختری فلسطین را برای نتانیاهو و مسئولان امنیتی این رژیم شرح خواهند داد چادرهای حزب‌الله و تحولات کرانه باختری که باعث شده بر بازدارندگی تل‌آویو در برابر حزب‌الله اثر گذاشته است، در این جلسه بررسی خواهد شد.

طبق این گزارش، هدف این جلسه همچنین بررسی تهدید روزافزون از جبهه شمالی در ماه‌های اخیر است و ارتش رژیم اشغالگر هم جدول زمانی ارائه خواهد کرد و نشان خواهد داد که چگونه اعتماد به نفس سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در پی این رخدادها افزایش پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها