چالش های نشست دبیران کل فلسطین در مصر

دوشنبه 9 مرداد 1402 - 12:51

بار دیگر گروه‌های فلسطینی پس از وقفه‌ای چند ساله، به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و با حضور دبیران کل 14 جناح از جمله گروه های مقاومت فلسطین، در مصر گرد هم آمدند.

العالم - فلسطین اشغالی

نشست گروه های فلسطینی در شهر العلمین مصر که با توجه به تحرکات شتابان و خطرناک کابینه راست افراطی نتانیاهو و احزاب فاشیست جدید، برگزار شد، هدفش انحلال آرمان فلسطین است.

به گفته ناظران، دلایل زیادی مانع از پایان تفرقه بین جناح‌های فلسطینی و دستیابی به وحدت ملی همه‌جانبه می‌شود که در جلسات گفتگوی قبلی میان طرف‌های فلسطینی نیز مشهود بود.

علیرغم اعلام رسانه ای برای برگزاری نشست جناح های فلسطینی در مصر، انتظار مردمی و عربی برای دستیابی به نتایج روشن همچون اتحاد بین همه احزاب فلسطینی محقق نشد و همچنان تفرقه، حاکم بر اوضاع فلسطینی ها است.

نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی روز یکشنبه (8 مرداد ماه ) درحالی در شهر العلمین مصر برگزار شد که سه گروه مبارز فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی این نشست را به خاطر آزاد نشدن مبارزان این جنبش از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم کردند.

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه دیروز (یکشنبه) گزارش داد که همزمان با برگزاری نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در قاهره، جنبش جهاد اسلامی به همراه جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جنبش صاعقه کنفرانسی موازی در نوار غزه برگزار و دلایل خود را برای تحریم جلسه دبیران کل اعلام کردند که در راس آن تداوم اقدامات مقامات تشکیلات خودگردان برای تعقیب مجاهدان مقاومت در کرانه باختری اشغالی قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها