تیراندازی در فلوریدای آمریکا دو کشته بر جای گذاشت

تیراندازی در فلوریدای آمریکا دو کشته بر جای گذاشت
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 10:42

در جدیدترین مورد از خشونت‌های مسلحانه مرگبار در آمریکا، دست کم دو تن در تیراندازی در شهر گینزویل در فلوریدا کشته شدند.

العالم - آمریکا

بر اساس اعلام واحد پلیس شهر «گینزویل» در ایالت فلوریدای آمریکا، دست کم دو نفر در تیراندازی در روز یکشنبه در نزدیکی دانشگاه ایالتی فلوریدا در این شهر کشته شدند.

این واحد پلیس در بیانیه‌ای که در شبکه های اجتماعی منتشر ساخت اعلام کرد، این تیراندازی در ساعت 2:42 دقیقه بامداد یکشنبه در خیابان «وست یونیورسیتی» شهر گینزویل در داخل یک گروه از افراد در نزدیکی دانشگاه فلوریدا اتفاق افتاد.

نیروهای پلیس این شهر هنگام وقوع این تیراندازی در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند و اصابت گلوله به سه نفر را گزارش کردند که دو تن از آنها جان خود را از دست دادند.

یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش داد، یک نفر در ارتباط با این تیراندازی دستگیر شده است.

پلیس اطلاعات بیشتری درباره این تیراندازی منتشر نکرده و از مردم خواسته تا به جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه کمک کنند.

به گزارش فارس، در روزهای پایانی تیر ماه گذشته نیز موجی از تیراندازی‌های مرگبار در چند شهر آمریکا شامل شیکاگو، سومین شهر پرجمعیت این کشور، و شهر های هیوستن و سین‌سیناتی در عرض دو روز جان دست کم هفت تن را گرفته و به مجروح شدن دست کم 33 تن دیگر انجامید.

اواسط تیر ماه نیز در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خشو‌نت‌های مسلحانه در طول تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط سازمان موسوم به «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» نشان می‌دهند، در مدت بیش از شش ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

پربیننده ترین خبرها