درخواست حماس برای توقف درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه

درخواست حماس برای توقف درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 21:03

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اعلام مخالفت با درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه «عین الحلوه» لبنان ، توقف این درگیری‌ها را خواستار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با مسوولیت ملی و با نگرانی شدید وخامت جدی اوضاع امنیتی در اردوگاه «عین الحلوه» لبنان و قربانی شدن، جراحات و ارعاب ناشی از آن را دنبال می‌کنیم.

حماس خودداری از توسل به سلاح در حل مشکلات و اختلافات، به دلیل پیامدهای جدی آن بر صلح مدنی در اردوگاه‌های کشور لبنان را خواستار شد.

در بیانیه حماس آمده است : برای مهار بحران کنونی، رهبری سیاسی جنبش در لبنان بلافاصله با همه گروه ها و جناح‌های فلسطینی، سازمان اقدام ملی مشترک فلسطین و همچنین مقامات رسمی و حزبی لبنان ارتباط و هماهنگی برقرار کرد.

این جنبش همچنین تاکید کرد: ما بار دیگر بر همکاری همه گروه ها و جناح‌های فلسطینی و مقامات ذیربط در کشور لبنان برای ادامه کار به منظور توقف درگیری‌ها تأکید می‌کنیم.

بر اساس آخرین گزارش ها ، در درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان، تاکنون ۱۰ نفر کشته شده و حدود ۵۰ نفر زخمی شده اند.

این درگیری‌ها از شنبه شب و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شد و پیش از این، چند بار میانجیگیری باعث آرام شدن موقت اوضاع شد اما دوباره درگیری ها از سرگرفته شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها