خشم لهستانی‌ها از فرصت‌طلبی اوکراین

خشم لهستانی‌ها از فرصت‌طلبی اوکراین
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 04:17

سوء استفاده اوکراینی‌ها از وضعیت این کشور در نفوذ به بازار محصولات کشاورزی اروپا با شرایط ویژه، عصبانیت و انتقاد لهستانی‌ها را به همراه داشته است.

العالم - اروپا

«یان کرزیستوف» وزیر کشاوری سابق لهستان با انتقاد شدید از کی‌یف گفت که اوکراین از لهستان می‌خواهد که به خاطر این کشور زمین‌های زراعی‌اش را قربانی کند و اوکراینی‌ها شروع به انتقاد از لهستان به دلیل تلاش برای محافظت از منافعش کرده‌اند این در حالی است که ما به اوکراین کمک‌های زیادی و چه بسا بیش از آن چه که می‌توانسته‌ایم کرده‌ایم».

وی که با نشریه «فروندا» مصاحبه می‌کرد، گفت: «از تغییر لحن صحبت‌های سیاستمداران اوکراینی به ریاست ولودیمیر زلنسکی بسیار ناامید شده‌ایم».
این مقام سابق لهستانی گفت که مقامات اوکراینی تلاش دارند از تراژدی که در آن قرار دارند برای پیدا کردن جای پا در بازار محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا با شرایط خاص استفاده کنند.

کرزیستوف افزود: «کشاورزان لهستانی که در حال حاضر با چالش‌هایی به دلیل آزادسازی بازار برای محصولات اوکراینی مواجه شده‌اند از آینده وضعیت اقتصادی خود نگران بوده و رویکرد خود در قبال اوکراینی‌ها را تغییر داده و این سوال برایشان پیش آمده که آیا کمک کردن به اوکراین فایده‌ای دارد حال آنکه از ما انتظار دارند که زمین‌های کشاورزی خود را فدای آنها کنیم».

تنش‌ها میان اوکراین و لهستان طی روزهای اخیر افزایش یافته است. وزارت امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که سفیر لهستان در کی‌یف را به دلیل اظهارات یکی از مقامات بلند پایه این کشور در این باره که اوکراینی‌ها قدر نشناس هستند، احضار کرده است.

وزارت امور خارجه اوکراین طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «بارتوش سیخوتسکی» سفیر لهستان در کی‌یف را به دلیل اظهارات «مارشین شیداتچ» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین احضار کرده است. شیداتچ پیشتر گفته بود که اوکراینی‌ها کمک‌های لهستان را نادیده گرفته و ناسپاس هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها