عصبانیت نخست‌وزیر لهستان از احضار سفیر ورشو در اوکراین

عصبانیت نخست‌وزیر لهستان از احضار سفیر ورشو در اوکراین
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 14:09

نخست‌وزیر لهستان ضمن اشاره به کمک‌های عظیمی که این کشور از ابتدای جنگ به اوکراین داشته، احضار سفیر ورشو در کی‌یف را اقدامی اشتباه و غیرقابل قبول توصیف کرد.

العالم - اروپا

احضار سفیر ورشو در اوکراین در پی تداوم زیاده‌خواهی‌ها و مظلوم‌نمایی رژیم کی‌یف، با واکنش تند «ماتئوش موراویِیتسکی» نخست‌وزیر لهستان همراه شد.

موراوییتسکی بامداد امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود ضمن اشاره به کمک‌های عظیمی که این کشور از ابتدای جنگ به اوکراین داشته، احضار سفیر ورشو در کی‌یف را اقدامی اشتباه و غیرقابل قبول توصیف کرد.

وی در این‌باره نوشت: «در چارچوب سیاست بین‌الملل، وقتی که جنگی در جریان است و با توجه به کمک‌های عظیم ارائه‌شده توسط لهستان به اوکراین، چنین اشتباهاتی (احضار سفیر ورشو) نباید رخ بدهد».

نخست‌وزیر لهستان ضمن تاکید بر غیرقابل قبول بودن احضار سفیر وروشو در اوکراین، گفت که منافع هیچ کشور دیگری را بر منافع کشور خود ترجیح نمی‌دهد.

پیش از این، وزارت دفاع لهستان اعلام کرده بود که ورشو از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مبلغ سه میلیارد یورو به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

وزارت خارجه اوکراین روز گذشته مدعی شد که سفیر لهستان در کی‌یف را به دلیل اظهارات یکی از مقامات بلند پایه این کشور در این باره که اوکراینی‌ها قدرنشناس هستند، احضار کرده است.

به گزارش فارس، این سیاه‌نمایی‌ها و زیاده‌خواهی‌های مقامات کی‌یف برای گدایی هرچه بیشتر کمک نظامی و مالی، صدای «یان کرزیستوف» وزیر کشاوری سابق لهستان را نیز درآورد که در انتقادی شدید گفت اوکراین از لهستان می‌خواهد که به خاطر این کشور زمین‌های زراعی‌اش را قربانی کند.

لهستان - که یکی از ارائه‌دهنده بیشترین کمک‌های نظامی به کی‌یف بوده - هفته قبل نیز گفته بود که کارخانه‌ای را برای تعمیر و نگهداری تانک‌های آسیب دیده اوکراینی در جنگ با روسیه احداث کرده است.

پربیننده ترین خبرها