جنبش حماس از نصرالله و بری برای توقف درگیری‌ها در عین الحلوه کمک خواست

جنبش حماس از نصرالله و بری برای توقف درگیری‌ها در عین الحلوه کمک خواست
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 10:22

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن تاکید بر هماهنگی کامل با مقامات لبنانی برای کنترل اوضاع در اردوگاه عین الحلوه، از او و رئیس پارلمان لبنان برای توقف درگیری‌ها و بازگشت به شرایط عادی در اردوگاه کمک خواست.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر اطلاع‌رسانی جنبش حماس امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با ارسال پیامی برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شرح وضعیت موجود در اردوگاه عین الحلوه پرداخت.

طبق این بیانیه، هنیه از نصرالله خواست تمام تلاش خود را برای متوقف کردن درگیری‌های موجود در اردوگاه عین الحلوه و بازگرداندن شرایط به قبل به کار گیرد.

این درگیری‌ها میان نیروهای جنبش فتح به ریاست محمود عباس و گروه‌های رقیب پس از آن رخ داد که ابواشرف العرموشی، یکی از رهبران فتح ترور شد.

بر اساس بیانیه یاد شده، این مقام حماس در پیام خود به دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت، حماس بر حفظ امنیت و ثبات این اردوگاه و مناطق اطراف آن تاکید داشته و اردوگاه‌ها را نمادهای بازگشت به فلسطین می‌داند و تاکید می‌کند که "سلاح‌های فلسطینی‌ها تنها به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند".

هنیه در ادامه پیام خود تاکید کرد که باید تصمیمات مقامات فلسطینی به ویژه هیات اقدام مشترک فلسطین با هماهنگی کامل با مقامات رسمی و مربوطه لبنان اجرا شوند تا برای کنترل اوضاع از سلاح استفاده نشده و در نهایت تیراندازی‌ها متوقف شده و افراد مسلح خیابان‌ها را ترک کنند، در ادامه نیز کمیته تحقیقات بتواند نقش خود را ایفا کرده و با هماهنگی با مسؤولان مربوطه، درباره جرائمی که انجام شده، تحقیقات لازم را به عمل آورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه نیز به شرح شرایط موجود در اردوگاه عین الحلوه در پی درگیری‌های اخیر که هنوز نیز ادامه دارند، پرداخت و مداخله مثبت نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای توقف این درگیری‌ها و بازگرداندن شرایط به حالت عادی را خواستار شد.

در نتیجه درگیری‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه، تعدادی از ساکنان اردوگاه جان خود ر از دست داده و ده‌ها تن دیگر از آنها نیز زخمی شدند، همچنین تعدادی از خانواده‌های ساکن اردوگاه نیز به دلیل درگیری‌ها مجبور شدند از اردوگاه خارج شوند.

به دنبال این درگیری‌ها، هیات اقدام مشترک فلسطین نشست‌هایی را در ساختمان سفارت فلسطین در بیروت برگزار کرد و توافق شد یک کمیته تثبیت آتش‌بس در اردوگاه تشکیل شود اما آتش‌بس برقرار شده تنها مدت بسیار کوتاهی دوام آورد و نقض شد.

سید حسن نصرالله نیز طی سخنرانی خود در شامگاه سه‌شنبه، درباره درگیری‌ها در عین‌الحلوه گفت: تحولات اردوگاه عین الحلوه همراه با آوارگی و خونریزی، دردناک است و همه را تحت تاثیر قرار داده است. درگیری‌ها باید به هر نحوی متوقف شود و نباید ادامه یابد زیرا عواقب آن برای فلسطینی‌ها و جوانان بد است.

پربیننده ترین خبرها