گزارش العالم: ارتش سودان کنترل مقر فرماندهی کل و فرودگاه خارطوم را بدست گرفت

شنبه 14 مرداد 1402 - 17:32

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که نیروهای ارتش سودان پس از عقب نشینی ناگهانی نیروهای شبه نظامی واکنش سریع، کنترل مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرودگاه خارطوم را به دست گرفتند بنابر این احتمالا وقوع درگیری آتی در این منطقه مهم نظامی در جنوب خارطوم وجود دارد.

العالم آفریقا

طارق ابو شوره خبرنگار العالم در سودان، با اشاره به استقرار نیروهای ارتش سودان در اطراف مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح و همچنین در اطراف فرودگاه خارطوم، خاطرنشان کرد که نیروهای واکنش سریع پس از نبردی که چند روز پیش در این منطقه رخ داده بود، به ناگاه از این منطقه عقب نشنینی کردند.

وی گفت که نیروهای واکنش سریع سه هفته پیش به دنبال درگیری هایی که در این منطقه رخ داد، در شرایطی عقب نشینی کردند که کنترل آن مناطق را به دست گرفته بودند اما با کمال تعجب به سمت جنوب عقب نشینی کردند.

خبرنگار العالم با اشاره به استقرار نیروهای ارتش سودان در اطراف فرماندهی کل و فرودگاه خارطوم گزارش داد: این واقعه یک کنترل میدانی کیفی محسوب می شود، زیرا فعلا نمی توان گفت که کنترل کامل صورت گرفته است، زیرا انتظار می رود با واکنش نظامی از سوی نیروهای واکنش سریع با استفاه از پهپادها یا سلاح های سنگین مواجه شوند.

وی گفت: در جنوب خارطوم به ویژه مناطق جبرا، نیروهای واکنش سریع طبق داده های ارتش سودان ساکنان را از خانه هایشان بیرون کرده و کنترل این خانه ها را به دست گرفته اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این اقدام ممکن است مقدمه ای برای آماده شدن جهت نبرد آتی برای بازپس گیری مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح که یکی از مهمترین مناطق نظامی ارتش سودان پس از فرودگاه به شمار می رود، باشد.

پربیننده ترین خبرها