دیدار سفیر ایران در بغداد با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق

دیدار سفیر ایران در بغداد با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 21:47

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در امور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - عراق

در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات پرونده‌های امنیتی و اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت و گو کردند.

پلاسخارت ضمن اشاره به سفر اخیر خود به تهران، بر اهمیت تحکیم روابط ایران و عراق تاکید کرد.

آل صادق نیز با اشاره نقش مثبت سازمان ملل در عراق و روابط این کشور با همسایگان، خواهان پیگیری فعالانه‌تر هیات مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) در خصوص موضوعات مورد علاقه دو طرف شد.

پنجشنبه هفته گذشته «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل در هیات مساعدت سازمان ملل متحد در عراق میزبان «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بود و دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه گفت و گو و تبادل نظر کردند. در این دیدار سفیر کشورمان در عراق خواستار خلع سلاح گروه‌های تروریستی فعال در کردستان عراق شده بود.

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق روز یکشنبه هفته گذشته (۸ مرداد ۱۴۰۲) در رأس هیاتی با سفر به تهران با برخی مقامات ایران از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در دیدار پلاسخارت نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، در جریان آخرین وضعیت و تحولات عراق از منظر نماینده دبیرکل در امور عراق قرار گرفت و رابطه ایران و عراق را درهم تنیده و مستحکم دانست.

وی در این دیدار تاکید کرد: مناسبات قوی و گسترده دو کشور مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی است که علاوه بر اثرات دو جانبه آن بر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، به نفع ثبات، توسعه و امنیت پایدار در منطقه است.

«جنین هنیس پلاسخارت» از اول نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در هیأت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) در بغداد است.

به گزارش ایرنا، هیات مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI) توسط قطعنامه ۱۵۰۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۰۳ تشکیل شد و از تلاش‌های توسعه ملی در سطوح سیاسی، انتخاباتی و بشردوستانه در سراسر عراق حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها