افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به نفع کیست؟

افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به نفع کیست؟
دوشنبه 16 مرداد 1402 - 22:49

فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا بدون هیچ توجیه امنیتی و بدون مطرح شدن درخواست از سوی کشورهای منطقه، از ورود 3000 سرباز آمریکایی به خاورمیانه و یک کشتی تهاجمی آبی‌خاکی در دریای سرخ خبر داد.

العالم – کشکول

ناوگان پنجم آمریکا که مشتمل بر چند فروند ناو هواپیمابر، زیردریایی هجومی، ناوشکن و بیش از 70 جنگنده، انواع بمب افکن، جنگنده های تاکتیکی و هواپیماهای سوخت رسان است و مقر آن در آبهای منطقه ای بحرین است، نیازی به تجهیزات و نیروهای بیشتر ندارد.

اگر هدف آمریکا از این اقدام فشار بر ایران برای امتیازدهی است، تجربه تاریخی ثابت کرده است که این سیاست در قبال ایران با شکست مواجه شده که رزمایش اخیر ایران در خلیج فارس گواهی بر این مدعاست.

اما اگر اقدام آمریکا برای ناامن نشان دادن منطقه برای تقویت حضور نظامی اش است، تجربه تاریخی نیز نشان داده که حضور نیروهای آمریکایی در منطقه، همواره باعث افزایش تنش در آن بوده است.

اما کشورهای منطقه دریافته اند که بحران آفرینی در منطقه فقط به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است به ویژه که در زمان حاضر تل آویو و واشنگتن از نزدیکی ایران و عربستان که باعث همگرایی و ایجاد فضای مثبت در منطقه شده است، بسیار خشمگین هستند.

از سوی دیگر شاهد هستیم که آمریکا، عربستان را برای عادی سازی با دشمن صهیونیستی تحت فشار قرار می دهد؛ این دشمن صهیونیستی هر روز ضمن به شهادت رساندن جوانان فلسطینی، برای انهدام مسجد الاقصی و اخراج فلسطینیان از قدس تلاش می کند و کشوری به نام فلسطین را به رسمیت نمی شناسد.

در واقع این اقدام آمریکا برای خنثی کردن هرگونه تلاش اعراب و ایران جهت تشکیل نیروی دریایی مشترک بین کشورهای منطقه به منظور تامین امنیت آبراهه های خلیج فارس و دریای عمان انجام می شود زیرا این کشورها قادرند امنیت را بدون دخالت خارجی تامین کنند.

هدف آمریکا ایجاد نزاع، بحران و درگیری برای تقویت پایه های رژیم تروریست و نژادپرست صهیونیستی است اما همه کشورهای مستقل منطقه فریب این بازی پلید را نمی خورند؛ به این دلیل که ماهیت سیاست های آمریکا برایشان آشکار شده است.

پربیننده ترین خبرها