دریادار ایرانی: الحاق دستاوردهای جدید به نیروی دریایی ارتش در آینده‌ای نزدیک صورت می گیرد

دریادار ایرانی: الحاق دستاوردهای جدید به نیروی دریایی ارتش در آینده‌ای نزدیک صورت می گیرد
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 17:14

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ بزودی شاهد الحاق‌هایی در حوزه دریایی خواهیم بود و حضور موثر در همه اقیانوس‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد.

العالم - ایران

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مردادماه) با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما،‌ گفت: موفقیت‌های ما موفقیت‌های مردم و کشور است، چرا که ما ویترین کشور در صحنه بین‌المللی هستیم. نوع فعالیت و حضور ما به گونه‌ای است که عمدتاً در خارج از مرزها حضور داریم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های اخیر نیروی دریایی ارتش را به مردم عزیزمان هم تبریک می‌گویم، افزود: تبیین فعالیت‌های ما بر دوش عزیزان ما در حوزه رسانه است. انعکاس ماموریت ناوگروه ۸۶ که همرزمان یک ماموریت تاریخی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، تماماً تلاش‌های شبانه روزی عزیزان ما در همه رسانه‌ها بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ نقش رسانه مانند آب اقیانوس است هرجا که توان دارد حضور پیدا می‌کند و این حضور هم به لطف خداوند موثر و مفید است. امروز جایگاه رسانه‌ها یک جایگاه وزین است که می‌توانند اتفاقاتی که در طول زمان رخ داده و امروز شاهد ثمره‌های آن هستیم را منعکس کنند.

وی ادامه داد:‌ موفقیت‌های امروز ما در حوزه دریا مرهون آموزه‌های انقلاب اسلامی و جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. لذا؛ خدا را شاکر هستیم که توانستیم کاری انجام بدهیم که عزیزان ما در رسانه‌ها بتوانند بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشند و به شکل صحیح آن را به آحاد جامعه منتقل کنند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه فرمانده کل قوا نگاه خاصی به حوزه دریا دارند،‌ تصریح کرد:‌ از منظر ایشان باید به افرادی که در حوزه دریافت فعالیت می‌کنند، توجه خاص و ویژه‌ای شود. همرزمان من این توفیق را داشتند که در حوزه دریا دستاوردی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور به ارمغان بیاورند که همه جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در یک قاب به منصه ظهور بیاورند.

وی افزود:‌ همرزمان من در ناوگروه ۸۶ ارتش آنچه توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را در یک قاب نمایش دادند آنچه توانمندی امروز نظام ما است آن هم نه برای خودمان بلکه در صحنه بین المللی و جهانی.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد:‌ در حوزه ناوگروه ۸۶، نگاه رهبر انقلاب به خانواده‌ها یک نگاه ویژه است. لذا؛ وقتی که گزارش عملکرد ناوگروه ۸۶ را خدمت ایشان ارائه و آن را بازگو کردیم. ایشان محبت فرمودند و منت گذاشتند و دستور فرمودند که خانواده ناوگروه ۸۶ را از نزدیک مورد لطف و عنایت قرار دهند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همچون همیشه با بیانات خود مسیرها و افق‌های جدیدی را پیش روی ما گشودند و به صراحت اشاره کردند که این کار به قدری بزرگ و با عظمت است که با یک گزارش ساده و سخنرانی پوشش داده نمی‌شود بلکه این کار باید بیشتر تبیین شود.

دریادار ایرانی با اشاره به دستور رهبر انقلاب در حوزه تبیین بیشتر فعالیت‌های ناوگروه ۸۶، تصریح کرد:‌ در این راستا، یک ماموریت جدیدی را هم برای ما و هم برای عزیزان رسانه ابلاغ فرمودند که ان‌شاءالله با همکاری و همراهی که وجود دارد این تدبیر ایشان به درستی انجام شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به مأموریت ناوگروه 86، افزود: عزیزان من در ناوگروه ۸۶ توانستند آخرین دستاوردهایی که در حوزه علمی و صنعتی در کشورمان رقم خورده بود را در عرصه دریا به همه کشورها نشان دهند. چرا که در همه کشورها بیشترین پیشرفت در عرصه نظامی رخ می‌دهد.

وی گفت:‌ در کنار آن، یک نکته‌ بسیار حائز اهمیت دیگر نیز وجود داشت و آن، نمایش فرهنگ ایرانی اسلامی بود.

دریادار ایرانی ادامه داد:‌ همرزمان من به درستی توانستند به مردمی که همیشه ما را از قاب تلویزیون و رسانه‌‌های دیگری مشاهده کرده بودند و سعی داشتند تا علیه ما سیاه‌نمایی کنند، این را به زبان آوردند آن هم نه در حالت عادی بلکه با اشک، اینکه؛ «ما آنچه دیده و یا شنیده بودیم با آنچه که الان مشاهده می‌کنیم و نظامیان ایرانی را می‌بینیم تفاوت بسیاری دارد.»

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سایر ابعاد ناوگروه ۸۶، تصریح کرد:‌ عزیزان من وقتی با افتخار و اقتدار در ماموریت ناوگروه ۸۶ حضور پیدا کردند، هیچ‌گاه از آموزه‌های دینی، مکتب عاشورا و دستاوردها و فرهنگ انقلاب اسلامی، کم نگذاشتند و آنچه در کشور رایج هست توسط ناوگروه در مسیر خود اجرا کرد.

وی افزود:‌ هنگامی که عزیزان من به کیپ تاون در آفریقای جنوبی رسیدند ماه رمضان بود. این برای مردم این شهر تعجب آور بود که یک دریانورد روزه‌دار است و نماز جماعت را بر روی عرشه یک واحد نظامی برگزار می‌کند. در کنار آن، حس عزت که به جهان اسلام بخشیده شد و آن‌ها به زبان آوردند و گفتند که شما برای ما عزت آوردید. ما احساس می‌کنیم که جهان اسلام بسیار سربلند و توانمند است.

دریادار ایرانی گفت:‌ با اجرای ماموریت ناوگروه ۸۶، تمام توصیه‌ها و فرامین فرمانده معظم کل قوا به همه ما در طول عمر انقلاب اسلامی داشتند، اجرایی شد و همه در صحنه عمل از نزدیک متوجه آن شدند.

وی با بیان اینکه توانمندی‌هایی که در ناوگروه ۸۶ وجود داشت، این‌گونه بود که احیاناً اگر در طول مسیر یک کشوری که در مسیر ما قرار داشت دچار بلایای طبیعی شد ما با قدرت و اقتدار بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم،‌ ادامه داد: این توانمندی در حوزه‌های پزشکی، پشتیبانی و حتی تجهیزاتی مانند پتو، وسایل گرمایشی، غذا، آب آشامیدنی، سوخت و هرچه که مردم در بحران به آن نیاز دارند را شامل می‌شد.

دریادار ایرانی اظهار کرد:‌ در کنار آن، ارتباطات دائمی ما با ناوگروه ۸۶ نیز جزو دستاوردهای این سفر بود. هیچ‌گاه ارتباط ما با ناوگروه قطع نشد و خانواده‌های عزیز می‌توانستند از حال همرزمان من و آن‌ها نیز از حال خانواده خود مطلع شوند.

وی ادامه داد:‌ نوع عملکرد خانواده‌های عزیز اعضای ناوگروه به گونه‌ای بود که مانند همیشه که بانوان ایرانی که با تعصب خاصی در کنار خانواده هستند و پشتیبانی و حمایت انجام می‌دهند در بالاترین سطح ممکن وظیفه خود را انجام دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان از الحاق دستاوردهای جدید به این نیرو خبرداد و گفت:‌ خبر جدید این است که فرمانی که در جلسه‌ای که محضر ایشان بودیم و مصداق آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة وَ مِن رِباطِ ال‍خَیل تُرهِبونَ به عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»، فرمودند در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بزودی شاهد الحاق‌هایی در حوزه دریایی خواهیم بود. همچنین، حضور موثر در همه اقیانوس‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها