انگلستان هشت فرد و نهاد ایرانی را با ادعای تأمین پهپادی روسیه در منازعه اوکراین تحریم کرد

انگلستان هشت فرد و نهاد ایرانی را با ادعای تأمین پهپادی روسیه در منازعه اوکراین تحریم کرد
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 18:43

تحریم‌های جدید دولت انگلستان شامل ۲۵ فرد و نهاد در ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس و امارات متحده و روسیه است. این تحریم‌ها شامل مسدودسازی دارایی افراد و نهادهای یاد شده خواهد بود.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، انگلستان روز سه‌شنبه اعلام کرد بستۀ تحریمی جدیدی را علیه یک شرکت پهپادسازی ایرانی و هفت عضو هیئت مدیرۀ آن، همراه با طیف گسترده‌ای از شرکت‌های خارجی به ادعای تأمین تسلیحاتی ارتش روسیه و پشتیبانی از مسکو در منازعه اوکراین به تصویب رسانده است.

شرکت پهپادسازی ایرانی «پرآور پارس» و هفت عضو آن که پیشتر در ماه فوریه هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند، اکنون به فهرست سیاه دولت انگلستان افزوده شده‌اند.

در بیانیه دولت انگلستان آمده است ایران و بلاروس به‌دلیل پشتیبانی از «ماشین جنگی» روسیه هدف تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه، ادعا شده است ایران مسئول تأمین تسلیحاتی روسیه با «پهپادهای تهاجمی» است که در بمباران اوکراین به‌کار گرفته شده‌اند.

این بیانیه در ادامه، بر تحریم افراد و نهادهایی که در زمینۀ پژوهش، توسعه و تولید پهپادها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری دارند، تأکید کرده است.

تحریم‌های جدید دولت انگلستان شامل ۲۵ فرد و نهاد در ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس و امارات متحده و همچنین روسیه است. این تحریم‌ها شامل مسدودسازی دارایی افراد و نهادهای یاد شده خواهد بود.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان، تحریم‌های روز سه‌شنبه را «تاریخی» خواند و آن را اقدامی در راستای «تضعیف زرادخانه روسیه» و «مسدودسازی شبکه تأمین تسلیحاتی» ارتش مسکو عنوان کرد.

دو شرکت ترکیه‌ای «آزو اینترنشنال» و «ترکیک یونیون» نیز به‌دلیل ارسال قطعات موسوم به میکروالکترونیک که در تقویت نظامی ارتش روسیه اهمیت دارند، از سوی انگلستان تحریم شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها