ناوشکن «دنا» به موشک‌های پدافندی عمودپرتاب مجهز می‌شود

ناوشکن «دنا» به موشک‌های پدافندی عمودپرتاب مجهز می‌شود
چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 11:29

شناورهای نیروی دریایی ارتش پس از هر مأموریت و در هر دوره مشخص به تجهیزات به‌روز و جدیدی مجهز می‌شوند، در این بین تجهیز ناوشکن دنا پس از مأموریت طولانی‌مدت اخیر، به موشک‌های پدافندی عمودپرتاب یکی از گزینه‌های اصلی برای ارتقای این ناو است.

العالم - ایران

باتوجه به حوزه مأموریت ناوشکن‌ها و شناورهای سنگین و عدم امکان پشتیبانی از ساحل در بسیاری از مواقع و از طرفی تنوع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده‌ها، پهپادها و موشک‌ها بی‌شک یکی از نیازمندی‌های جدی که شناورهای نیروی دریایی دارند، تجهیز به سلاح‌های پدافند هوایی و دفاع نقطه‌ای است.

در این حوزه طی سال‌های اخیر شناورهای نیروی دریایی ارتش به سامانه دفاع نقطه‌ای «کمند» برای مقابله با موشک‌های کروز ضدکشتی مجهز شده‌اند و از سوی دیگر شناورهای نیروی دریایی سپاه مانند شناور گشتی- رزمی شهید سلیمانی و شنارو تندرو ذوالفقار به موشک‌های عمود پرتاب پدافند هوایی نواب و صیاد مجهز شده‌اند.

این سامانه قادر به شلیک 4 تا 7 هزار گلوله در دقیقه است و می‌تواند در مسافت‌های نزدیک یک دیواره آتش مقابل موشک‌های مهاجم ایجاد کند.

در حال حاضر ناوشکن دنا در حوزه دفاع هوایی به دو موشک پدافندی محراب و در حوزه دفاع نقطه‌ای به توپ 40 میلیمتری فتح و توپ76 میلیمتری مجهز شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها