حمله به کامیون حزب الله لبنان در چه چارچوبی اتفاق افتاد؟

حمله به کامیون حزب الله لبنان در چه چارچوبی اتفاق افتاد؟
جمعه 20 مرداد 1402 - 13:28

پس از واژگونی کامیون متعلق به مقاومت در منطقه کحاله و شهادت یکی از نیروهای امنیتی حزب الله به نام احمد قصاص، فتنه جدیدی در لبنان توسط اقدام کنندگان علیه مقاومت و حزب الله برپا شده است.

العالم نظرکده

دکتر وسیم بزی، کارشناسی سیاسی گفت: مظلومیت شهید احمد قصاص این است که خون خود را در کشورش فدا کرد.

وی افزود: تلویزیون هایی هستند که با سوء استفاده از واقعه کحاله، علیه مقاومت اقدام کرده و عقلانیت را از دست داده اند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد : توئیت میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان درباره این حادثه حاوی آگاهی عمیقی از ویژگی های فتنه و سرمایه گذاری بر سر آن است که نشان می دهد رئیس جمهور عون امکان تبدیل شدن این حادثه به یک فتنه خطرناک و برنامه ریزی شده را به دقت لمس کرده است.

رندلی جبور، فعال سیاسی نیز به نوبه خود گفت برخی در لبنان ، تنها با نزاع، خونریزی و تحریک علیه لبنانی های دیگر زندگی می کنند.

وی گفت: کسانی در داخل هستند که به دنبال فتنه انگیزی هستند و برخی برای آن هزینه و برنامه ریزی می کنند و می خواهند از هر اتفاق ساده طبیعی سوء استفاده کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این حادثه یک حادثه رانندگی طبیعی است که روزانه در مناطق کوهستانی رخ می دهد، گفت: اگر عوامل تحریک آمیز و فتنه انگیز نبود، پیش از اینکه این وضعیت به وجود بیاید، می توانست در زمان خود پایان یابد.

وی تاکید کرد: یک تصادف عادی خودرو یا کامیون مملو از مهمات مقاومت که می دانیم سلاح دارد و طبیعی است که برای این سلاح جاده و تدارکات داشته باشد، به بسیج احساسات و عواطف به این شکل تبدیل شده است.

رندلی جبور گفت :سلاح باید در اختیار مقاومت قرار گیرد که لبنانی‌ها از آن حمایت قانونی می‌کنند، زیرا این مقاومت نیروی بازدارنده برای مقابله با دشمن اسرائیلی است، بخش بزرگی از لبنانی‌ها به مقاومت اطمینان دارند بنابراین تبدیل این موضوع به یک درگیری فرقه ای هیچ منطقی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها